Dealextreme och focalprice hjälp?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Anonymous, 19 jul 2011.

1. Anonymous

Anonymous Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag prövade att återställa mobilen för att se om batteriet blev bättre, och ja ja det blev det Så jag ändrade mig nu från att köpa en mobil till ett soft air gun (bb gun) från dessa sidor, Jag skulle köpa 4 st för ca 300 svenska kronor. Men när jag skulle betala så ser jag med fasa att det inte går md säker kortbetalning. Så jag har ännu inte beställt något. Vad tror ni, ska jag lita på sidorna? Har ni någon erfarenhet av dessa sidor eller går det med säker kortbetalning på något annat sätt. vad tror ni? tacksam för svar! Jag vet att detta inte har så mycket med mobiler att göra men skulla vara tacksam för svar ;) www.focalprice.com www.dealextreme.com

Last edited: 19 jul 2011
  2. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Dealextreme har jag handlat mycket av och alltid betalat med Paypal utan problem. Kan vara ganska långa leveranstider men grejerna har alltid kommit. Den andra sidan känner jag inte till.

3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 251

MINA ENHETER

Dealextreme har jag också handlat av flera ggr, kan ta mellan 1 och 8 veckor att få varorna. Focalprice har jag provat en gång och det fungerade bra då.

I båda fallen så ska man väl vara medveten om att det sällan eller aldrig är originalprylar utan billiga kopior. Oftast helt ok, bara man är medveten om det.

4. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

har handlat från båda sidor och det är paypal som gäller och precis som de ovanför mig säger är det ibland lång frakttid och sällan eller aldrig original prylar. man får vad man betalar för(precis som fått som svar i din andra tråd). fick du inte svar av Adam2 i den här tråden https://swedroid.se/forum/46891-hjalp-med-mobil-2.html vad mer vill du veta? lättast är ju att googla på företagen du försöker göra affärer med för att se vad folk runt om i världen har att säga.
    du har ju själv länkat till youtube där dX fått reklam vad du menar i just det fallet men jag vet att folk som handlar via dx lägger ut video reviews på sina grejer på youtube.

skönt att lägga upp en ny tråd med precis samma innehåll som den i din befintliga tråd med 4 minuters mellanrum.

bör tänkas på också att om du är under 18år så KAN du få problem med att få in din luft picka från utlandet.
    här finns det ju lite info och annat Tre tärningar :: Läser ämne - Köp inte gaspistoler från utlandet och även här Farliga soft air guns ...

och tänk på:
    Soft Air Gun är regelmässigt ett luftvapen som betraktas som ett så kallat effektbegränsat vapen. Av 1 kap. 2 § första och andra stycket vapenförordningen (1996:70) framgår när ett sådant vapen anses ha en begränsad effekt. Tillstånd för innehav av Soft Air Gun, vapenlicens, krävs alltid för den som inte fyllt 18 år.

För den som inte fyllt 18 år krävs tillstånd för skytte utomhus inom planlagt område med Soft Air Gun, enligt 3 kap. 6 § ordningslagen (1993:1617). Ett sådant tillstånd utfärdas av polismyndigheten. Även utanför planlagt område krävs ett sådant tillstånd för den som inte fyllt 18 år, om inte skyttet sker under uppsikt av någon som fyllt 20 år. För skytte med Soft Air Gun utanför planlagt område krävs dessutom att markägaren har gett sitt samtycke.

Den som skjuter med Soft Air Gun ansvarar för att inte skada person eller egendom.
    (källa:Skjutvapen - Lagar och regler - www.polisen.se)

tycker du jag är jobbig mot dig? det är absolut inte meningen men med lite sunt förnuft kommer man långt. Lycka Till!

5. Anonymous

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Men funkar säker kortbetalning på dessa sidor eftersom de ha paypl och det ägs av ebay? Jag vet att man får vad man betalar för, och 300 kr för 4 soft air guns. Då är det ju ingen höjdar kvalite :) men helt värt det enligt mig. Jag vet att soft ait gun är/kan vara
    farligt. Men jag bor i en liten stad och jag har vett nog att inte skjuta folk i ansiktet :)

6. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Dealextreme har jag också handlat många gånger i från, man får ha tålamod bara.

Paypal är ju säkert, och ja, det funkar med kort. Betalar med kort varje gång jar köper något, och det är så vitt jag via HTTPS så det borde ju vara säkert. Paypal är väl en av de mest etablerade 'internetbetalningsföretagen', om det inte hde vart säkert hade inte så många använd det.

--> https://www.paypal.com/se/cgi-bin/w...mandDriven/securitycenter/buy/Privacy-outside

7. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

ja det är säkert men det var inte hela min poäng utan att det KAN bli strul i tullen/posten. men är du medveten om det så kör på

8. Anonymous

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det är jag medveten om, men jag ska försöka ända :) Jag medelar hur det har gått om/när jag har fått produkten! Håll tummarna nu ;)

9. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Har nog beställt ca 20-30 ordrar från Focalprice och aldrig något strul med betalningen då jag alltid använt Paypal. Inget paket/brev har heller fastnat i tullen (ta i trä...)

Deras kundservice är också riktigt bra, svarar nästan direkt (inom 24h då alltså) och finns t.om möjlighet att få en tillgodo-kupong på ordrar som aldrig kommit fram.

Mitt senaste köp var en WM8650 Android-platta för dryga 500kr... :)
    Riktigt trevlig pryl, och när man lärt sig att leva med den resistiva skärmen så funkar den klockrent för surf i soffan.. Men som många redan skrivit, man får vad man betalar för...

Edit: För er som är intresserade av plattan så finns även en schysst community för dessa plattor där det regelbundet släpps Custom ROMs som är mer officiella än den som kommer original. Sitter Android 2.2 installerat men inget Market eller andra Google-apps finns tillgängliga Out-of-the-box...
    Läs mer: http://www.hch.net.tc

Last edited: 19 jul 2011
  10. Anonymous

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Så här skrev en person på en annan tråd angående fp och dx(jag vet att det var onödigt med 2 trådar men var nyfiken och ville ha svar fort) "Jag har beställt både från dx och focalprice utan större problem. dom är likvärdiga. Båda använder paypal vilket ägs av ebay så om du reggar ditt kort genom dom behöver du aldrig nämna ditt kontokortsnummer." Vad menas med detta? hur kan man registrera sitt kort genom ebay (eller menar han paypal?) och funkar det då med säker kortbetalning?

11. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Du reggar alltid ditt kort på Paypal och ingen annanstans...
    När du sedan ska göra "Checkout" på t.ex Focalprice så väljer du helt bara vilket PayPal-konto du vill betala med och sen så dras pengarna direkt från ditt konto.
    FP i det här fallet ser alltså inte VISA-kortsnummer eller liknande.