Default-kalendern? (noob-fråga)

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av candyraver, 21 dec 2010.

1. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Upptäckte nyss att mina kalendernoteringar inte synkas mot gmail, hur ändrar man så det blir default gmail och inte på telefonen? Jag gör inte sånna här inlägg utan att ha rotat runt i min Mini utan resultat :/

2. Bones

Bones Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Antar här att du har ett gmail-konto

Inställningar -> Konton och synkronisering -> Gå ner till "Hantera konton" välj gmail-kontot och bocka sedan för "Synkronisera kalender".

3. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    De har jag gjort, bockat i alla 3....

Jag e rätt säker på att i 1.6:an var de en inställning var man specifikt kunde sätta vilken kalender dom gällde... tror till och med de var under sony-ericsson menyn.... som numera är ganska tom i 2.1an...

Men nu gjorde jag en test-kalender och valde "gmail" istället för "standard". Kommer den nu komma ihåg det i framtiden....hmm

4. Bones

Bones Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Minns inte hur det var i 1.6 :-)

Testa att ta bort gmail-kontot och lägga till det igen. Det finns såvitt jag vet inga fler inställningar gällande kalendern.

5. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Nu la jag in semester i min kalender och var tvungen o välja gmail-konto annars valde den "standard"...

Idiotiskt, vill inte ha en annan APP, SE's app gör sitt jobb.... nästan

6. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Happ, efter lite chattande med SE så blev resultat att "ominstallera". Men de har jag inte så stor lust med just nu....

Mina vänner, finns det någon schysst basic kalender app? Har testat "Jorte" men den är för plottrig på min Mini. Andra förslag mottages gärna!

7. PolliSoft

PolliSoft Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag hade samma problem och efter att ha kontaktat Sony Ericsson-supporten fick jag följande tips:
    "Om du synkroniserat med Sony Ericsson Sync blir denna standardkalender. För att åter ha Google som standardkalender behöver man rensa data för applikationerna Sony Ericsson Sync och Kalender. Man rensar data genom Inställningar, Program, Hantera program och sedan knacka på respektive applikation."

Testa och se om det fungerar för dig med.

8. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Tack, blir bara bättre och bättre detta..... nu vill den inte synca alls (kommer inget hjul i notify) och heller inte när jag gör de manuallt, dessutom kan jag nu välja mellan två "Standardkalender" i kalendern :P

Tror jag måste blåsa telefonen...

9. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Skönt med en ominstallation - nu e den ifs nyinstallerad och fungerar perfekt men de känns även som en nyinstallation och inte en uppgradering som jag gjorde när 2.1 kom. Man kan jämföra det med en Windows 7 som är nyinstallerad brukar fungera bättre än en upgrade från Windows XP :P ... sorry, lite offtopic kanske.