Defekt platta?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Sneakybastard, 9 aug 2012.

1. Sneakybastard

Sneakybastard Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Fick hem en Sanei N10 idag och började genast installera appar osv på den. Efter ett par timmars användande började den leva sitt eget liv. Öppna menyer, appar, skrolla i fönster osv.
    Tänkte kanske det kunde vara något jag råkat ladda hem som bråkade så jag hittade en senare FW (4.04 istället för 4.03) och installerade och formaterade.
    Problemet återkom nästan direkt. Tycks uppkomma en liten stund efter sleepmode. Så släcker man skärmen så är det lugnt en liten stund, för att sedan återkomma ihärdigt.
    Drog ner en app för att kolla anslagen (inbilliade mig att man kunde räkna ut om det var skärmen som var kass då) och filmade eländet med min mobil.

Kolla länken nedan så förstår ni vad jag menar.
    Kan det vara något annat än en ren garantisak till följd av en defekt skärm? Har inte tappat eller på annat sätt hanterat plattan ovarsamt.

https://www.dropbox.com/s/ef386875fvdlhuu/20120808_234825.mp4

2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    För mig ser det ut som en garantisak. Rör man inte plattan så ska den ju inte registrera några anslag.

3. futureon

futureon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8
    Ja det är definitivt ett hårdvarufel och garantin skall täcka detta.

4. Sneakybastard

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag är faktiskt inte lika säker längre. Gjorde en full återställning igår efter jag skrev detta för att sopa min inställningar, appar osv.
    Sen dess ha den funkat, vilket är lite märkligt för programmet jag flashade firmwaren med frågade om jag ville formatera enheten (och det svarade jag ja på), men trots det så krånglade den.

Vet inte om det kan ha någon betydelse, men jag hittade en beta apk på Chromeläsaren som jag installerade och nu efter sista återställningen har jag inte lagt in Chrome och jag har heller inte haft några problem. Slump eller kan verkligen en dålig mjukvara orsaka symptomen?

5. monty

monty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Händer samma sak om du inte har laddaren i?
    Har läst att mobiler kan balla ur på liknande sätt med vissa laddare anslutna.

Droid113 gillar detta.
  6. Sneakybastard

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hade laddaren i igår också, men utan problem.
    När felet inträffade var laddaren i hela tiden vad jag kommer ihåg. Både den vanliga och via usb-kabel.

7. futureon

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8
    Importerade du själv eller köpt i Sverige? Tänkte på om det blir lätt att reklamera eller inte. För det känns verkligen inte som ett fel man skall godta. Var det officiella mjukvaror som du installerat?

Kan inte tänka mig att Chrome skulle påverka touchen på detta sätt...

Testa att trycka (alltså lägga lite press) runt kanterna på touchen. Se om du kan "trigga" igång beteendet igen. Är touchen defekt bör du kunna få den att betee sig så igen.

8. Sneakybastard

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Egenimport så det kostar ju lite att skicka tillbaka.
    Vad jag förstår så kan man inte bara lägga in vilken Firmware som helst utan det ska vara den tillverkaren tillhandahåller pga drivrutiner osv.
    Jag har iaf lagt in senaste 4.0.4 från tillverkaren och plattan blev lite snabbare av den.

9. futureon

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8
    Nej precis som du skriver kan man inte ta vilken som helst. Menade ifall någon kokat ihop en mjukvara a ´la XDA eller liknande. Men kör du mjukvara direkt ifrån tillverkaren känns det ännu mindre troligt att det är mjukvaran som ställer till det. DU kan ju testa dra in chrome och se om du får problem. Känns osannolikt men lika bra att prova.

Du kan ju ställa frågan till säljaren om det sett det innan. Kanske haft problem med fler enheter.

10. Vino

Vino Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER