Defy med buggar eller dåligt handhavande?

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av JamtJrus, 12 jul 2011.

1. JamtJrus

JamtJrus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har den Defy nordic som jag är helnöjd med trots några irritationsmomed enligt nedan. Är detta brister i teleluren eller har jag missat någon inställning.

1, Första är att jag har några nummer som jag vill ha som snabbkontakter på skrivbordet. Det är lätt att skapa dessa (motorola widget- snabbuppgifter för kontakter) dock tappar den kopplingen till kontakten om telefonen stängs av. Ibland försvinner bara nummret men kontakten är kvar då blir det ett + i rutan och det står lägg till, klickar jag på plusset så kommer jag direkt till rätt kontakt och får välja vilket nummer det ska vara men ibland blir den helt blank och då måste jag leta reda på kontakten först innan jag kan välja nummer igen

2, Jag kan inte sortera mina kontakter på efternamn, detta blir jag jävligt irriterad på.

Gör jag fel, är detta buggar som går att avhjälpa eller måste man vänta på en uppdatering av någon sort.

Jag har följade uppgifter på luren om det kan hjälpa
    Android 2.2.2
    Systemversion Moto_version.34.177.5.MB525.Retail.en.ND

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 282

MINA ENHETER

Synkar du med Gmail eller har du bara kopierat över nr:en från sim kortet?

Jag synkar både mot Gmail och mot en exchangeserver. Gmailkontakterna verkar ha sparats både efter för och efternamn, vet inte om det har att göra med hur jag la in dom i gmail, hittar dock ingen inställning i telefonen för att styra det. Sen använder jag Moxier mail för att synka med exchange och där kan jag välja sorterings ordningen som jag vill ha den.

Sent from tapatalk

Last edited: 12 jul 2011