Defy saknar täckning?

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Pliind, 2 aug 2011.

  1. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 414
    Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Tjo, polaren har nyss köpt en defy, vi har ett problem dock..telefonen får absolut ingen täckning och står enbart i "endast nödsamtal" både han och jag har Tele2, jag har full täckning på min telefon så jag förstår inte varför hans inte är igång? efter omstarter så har telefonens signal hoppat igång igen men nu efter natten så försvann täckningen igen.

    Någon med någon idé?
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 154
    Mottagna gillanden:
    2 285

    MINA ENHETER

    Har han valt vilket band telefonen ska ansluta till?
    Tex om han valt endast 3g eller både 3g och gsm och dessutom ställt in någon batterisparfunktion så att telefonen efter en stund kopplar ner från nätet för att spara batteri. Hade själv det problemet på min första dagen, jag hade inte ställt in batterisparläge i performance så efter en stunds inaktivitet gick telefonen över till endast gsm och jag tappade 3g täckningen

    Sent from tapatalk
     
  3. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 414
    Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Jorå jag har kollat igenom allt sådant, det står på automatiskt val av band. Alltså när det väl hände så hade man ett rött kors där täckningen ska vara, inte att den inte ville ut på 3g.
     
  4. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 414
    Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Någon som har en idé? eller råkat ut för samma sak? antingen skickar man in och begär en ny, eller så flashar jag om telefonen åt honom och förhoppningsvis får man med ett annat modem än den som sitter i just nu.
     
  5. Anderoid

    Anderoid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har ni testat att byta sim-kort? Det låter som att det skulle kunna vara något problem med det. Jag har själv råkat ut för att mobilen plötsligt saknade täckning (och missade samtal). Jag gick då till Tre och fick ett nytt sim-kort, så funkade det bra igen.
     
  6. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 414
    Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Japp det är simkortet det var fel på, har haft i mitt Telenorkort i mobilen sedan i förrgår och det fungerar klockrent.