Defy sover inte?

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Droid_281, 2 apr 2011.

1. Droid_281

Droid_281 Guest

Undrar ifall det är någon annan som har koll på när defy går i sovläge? Kollar man på uptime så räknar klockan hela tiden sen telefonen startade vilket brukar resultera i sämre batteritid men jag har ändå ganska ok batteritid på min.

Har sen tidigare telefoner aldrig haft problemet, när skärmen är släckt så hamnar telefon i sovläge. När den är aktiverad så är den just aktiverad och räknar bara uptime då. Gör den inte så här så brukar det vara någon app eller nåt som buggar och håller systemet igång. Jag har iof bara haft android 2.2 innan men tycker det borde vara så här på 2.1 med eller har jag fel? Har förövrigt launcher pro samt ett par enstaka appar installerat. Apparna borde inte vara problemet då dom är samma som jag hade på tidigare telefon däremot kanske det är Launcher pro som ställer till det?

2. robka

robka Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har noterat samma fenomen. Min vill inte heller somna. Jag kör också launcher pro, vet inte om det är det som är orsaken. I övrigt verkar jag ha relativt normal batteritid. Jag brukar ha 30-40% kvar efter drygt 12 timmar. Jag laddar varje natt regelbundet, så det är ju inte något större problem. Men lite konstigt är det att telefonen inte verkar sova.

3. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Vart ser man uptime?

4. Droid_281

Droid_281 Guest

Menu/settings/about phone/status och sen bläddra längst ner. Klockan som räknar där ska bara räkna tiden då telefonen används. När man släcker skärmen så ska den stanna.

5. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ahh de var där den fanns :) visste att jag hade sett den men inte vart :o

När nollställs mätaren, vid omstart av telefon? min står på 23 timmar. ska testa och se om den räknar när jag låter den ligga och sova.

EDIT: Vad jag kan hitta så är uptime tid sedan senaste boot. Sen finns det även en "Awake Time" som enligt vad jag förstått det som ska ligga under Uptime men inte finns med på Defy (iaf inte på min)

EDIT2: bild på hur det ser ut på en annan telefon http://norbdev.atw.hu/android/uptime_2.jpg

Last edited: 3 apr 2011
  6. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

På min har jag samma Uptime i status som standby i batterymanager.

Har inga som helst batteriproblem så det är nog standbytiden den räknar.

7. MiniMax

MiniMax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Obs! Ej Defy

Uptime: 357h
    Awake: 172h
    Unplugged: 4 h 16 m
    Cell standby: 4 h 16 m

___
    MiniMax (HTC Desire Z, standard ROM, 2.2.1)

Android is a trademark of Google Inc. Use of this trademark is subject to Google Permissions.