Defy vs. X5 vs. Ace

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Torsson, 10 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Torsson

Torsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilken av dessa lurar rekomenderar ni alla ligger i 2500:- klassen

2. zAc

zAc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hade helt klart köpt en Huawei Ideos X5 av de 3 telefonerna. Mest p.g.a. dess grafikkort och snygga design.

zAc

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Defy alla gånger i veckan. Rapp och stabil telefon.

4. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Defy eller X5 beroende på vad du prioriterar.

5. Torsson

Torsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Blev en X5:a
    Tack för alla svar

6. sebgus

sebgus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Förlåt om jag bumpar denna lite äldre tråd, men blev du nöjd med din X5a?

7. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Lånar tråden lite.

Vad skulle ni rekommendera för telefon för 3000-3500kr? Jag har mina ögon på Defy men jag tycker 3000kr för en mobil som har gammal hårdvara är lite att ta i, så därför undrar jag vad jag kan få för bättre prestanda om jag lägger till t.ex 500kr?

Det jag är ute efter:

- En smidig och lätt mobil som inte är tung att bära

- 3.7-4" är det jag siktar på, inte större!

- Kommer SMS:a väldigt ofta med den, samtalskvalite är viktig eftersom min gamla DZ var katastrofal på samtalskvalite då det brusade stup i kvarten.

- Spela spel, i princip alla på market utan lagg och problem

- Ska vara lätt att roota och stoppa in custom rom i framtiden om man vill det

- Ska ej lagga! Gärna en framtidssäker mobil (men som det ser ut just nu så finns det inte en enda android mobil som är framtidssäker om man inte rootar)

- Vill kunna surfa utan lagg med flash som ska fungera smärtfritt!

hit me ::)

Last edited: 2 maj 2011
  8. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Kommer ju inte långt på 3500kr med dom kraven. Tror att den vassaste telefonen du kan köpa för dom pengarna är nog SE Neo eller Samsung Galaxy S, men om dom fungerar lagfritt i alla spel på market tvivlar jag starkt på då får du nog gå upp till Galaxy S 2, HTC Sensation eller LG Optimus 2X.
    En Optimus 2X kan du får för 4000kr på elgigantens hemsida, tror det är ditt bästa val.

9. ndrangheta

ndrangheta Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Nexus S kostar 3583 på televaruhuset inkl frakt.
    Källa:Prisjakt

10. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jo jag vet, men är själv inte så förtjust av 2X, då en polare har en och gillar den inte,sen har den massa buggar med omstarter m.m. Tycker ni en Defy för 3090:- är prisvärd? Mitt sikte är egentligen inställd på SGS II men den höga priset på 5500:- gör att priset har Iphone-klass och jag tror inte jag är beredd att lägga 5500:- på en mobiltelefon..

Köper inget från en okänd hemsida.

Last edited: 3 maj 2011
  11. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Med dina krav skulle jag bita i det sura äpplet och spara ihop till en Samsung Galaxy SII eller en HTC Sensation

12. ndrangheta

ndrangheta Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Relativt okänd, de flesta omdömen de fått är bra. Och de negativa de fått verkar mest bero på leveranstider och inte på fiffel... Finns även fysiska småbutiker som annonserar på blocket om du vill undvika hemsidor.

13. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Är 3000:- för en Defy prisvärd? hade tänkt beställa en och testa och se om jag gillar den annars skickar jag tillbaka den

14. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

De har lagt SGS för 2990:- hos MM, prisvärt? jag vill dock ha lampa...det har inte SGS

15. Vitroid

Vitroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Samsung Galaxy S var förra årets värsting ihop med Desire HD, för det priset får du nog inte bättre telefon, Nexus S är ungefär samma som Galaxy S hårdvarumässigt, men mjukvarumässigt så slipper du Samsungs bloatware (TouchWiz) och du får uppdateringar snabbare (t.ex var först med att få 2.4/3.1 när det kommer)

16. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

jojo dock så har inte SGS led-blixt och en defekt GPS

måste nu välja mellan: SGS eller Defy (defy säljs nu i elgiganten för 2990:-) både två samma pris i elgiganten, vilken ska man ta?

17. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Av egen erfarenhet (är ägare till en SGS och har känt en del på en väns Defy) så skulle jag valt Samsung Galaxy S. Det är en toppen-telefon!

Men om du vill ha en lite mer robust telefon (om du arbetar inom bygge o.s.v.) så hade jag valt Motorolan. Samsungen kan kännas lite plastig men inte så allvarligt som de flesta andra målar upp det hela. Den håller fortfarande måttet oerhört bra gällande spel m.m. och det finns en oerhört stor community för just Samsungen för custom ROM's m.fl. (vilket jag dessvärre inte har någon aning om hur det står till för Motorolan på den biten).

För 3000 kr så får du nog ingen bättre telefon än Samsung Galaxy S.

Hoppas det var till lite hjälp i alla fall :) Lycka till!

EDIT: Gällande GPS-problem som du av många påpekar så fungerar den alldeles utmärkt på min telefon. Jag tror att Samsung snappat upp det felet och fixat det redan (annars finns tweaks för att fixa det för den som är intresserad av det).
    LED-blixt... varför behöver man det? Dem fungerar väldigt dåligt på telefoner när man skall ta kort och behöver lysa upp omgivningen/motivet. Ficklampa är enda som jag kan komma på som man kan använda den till (som den är bra på).

Last edited: 10 maj 2011
  18. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Ja jo, om jag ska vara ärlig så håller jag inte med i varken bygg eller industri branschen så jag behöver ingen stryktålig telefon, jag tar handom mina lurar riktig bra har fortfarande min k800i som jag köpte för 5-6 år sen och har inte en enda repa men jag tycker defy är en spännande mobil dock så ställer jag mig tveksam till motorola. den lär ju inte heller få mer än 2.2 officielt då.

Led-blixt är ju ganska bra o ha, ibland när en polare kommer för att kolla till min bil (jaja jag vet att man ska ha ficklampa men kan vara bra att ha det i telefonen) så frågar han alltid efter ficklampa, och sedan om det är mörkt för att kolla om man har tappat nåt eller dylikt. känns som led-lampa väger tungt.

det här med GPS är jag lite kluven om, många säger att i de senaste SGS modellerna så är GPS:en fixad men någon som har köpt en SGS de senaste 2 månaderna och som kan uttala sig om detta? kan vara bra o höra. har tänkt använda den som navigator i bilen (copilot, navigon)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.