Dela innehåll från telefon till tv via wifi+fjärr.

Diskussion i 'Frågor och support' startad av shoffen, 18 okt 2012.

1. shoffen

shoffen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjena.
    Skriver säkert på fel ställe, ber om ursäkt för det.
    jag har provat ett par olika appar för att dela med sig mina foton, videor osv från telefonen till tvn via wifi. saknar/hittar dock inte alla funktioner jag önskar/söker i de programmen jag provat.

Samygo remote - bara en fjärr som ser ut som orginalet till samsung tvn jag har. Funkar visserligen helt ok.

Imedia share, - Kan dela musik, bilder osv direkt till tvn utan problem, har även vissa kanaler med diverse olika klipp. Saknar fjärrkontroll widget.

Smart TV Wifi remote.- Dela bilder, filmklipp osv. Den har fjärrkontroll widget vilket är ett stort plus. Dock svårt att komma in i meny för inställningar då genvägen för appen bara ger några bilder för lite tips och widget när den är inställd till din tv inte kan öppna fler menyer. Saknar svep kontrollen som man kommer åt inne i den menyn för jag tyckte den kontrollen var bättre.

Jag skulle vilja ha tips på liknande appar som inkluderar Delning, fjärrkontroll, "Spegling av telefonen" hade varit väldigt trevligt.

Tvn jag använder är en Samsung LE46C650. har just nu en wifi inkopplad i tvn och den stödjer även DLNA och telefonen är en Samsung Galaxy S3 om det skulle vara av betydelse.

Tacksam för alla tips.

2. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

GS3 har ju All Share Cast som speglar till TVn och väl där. Är det ju bara utföra det du vill, då man ser både på tel och TV allt man utför på telefonen?
    http://www.youtube.com/watch?v=EqZHhBAd1j0&feature=related

Allshare + All Share Cast + Samsung Remote gör väl det du vill?