Dela mappar via nätverk

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av frippe77, 30 sept 2010.

1. frippe77

frippe77 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej...

Försöker få tillgång till min stationära XP-dators delade mappar på min HTC men utan lyckat resultat. Jag använder ES File Explorer och får hela tiden svaret "Try new username/password". I nuläget har jag inget användarnamn/lösen för mitt nätverk...

/Frippe

2. MaXMC

MaXMC Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G3
    Jag har samma problem, sitter på Windows 7.
    Samsung Galaxy S om det spelar någon roll...

3. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Tror att fler har haft problem med detta tidigare.
    Prova att sätta ett lösenord till ditt datorkonto så skall du se att det nog fungerar utan vidare.
    Har själv aldrig haft problem med detta. Kör Win7 64-bit.

4. Gripenstedt

Gripenstedt Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör själv Astro File Manager med ett tillägg som heter SMB Module. Funkar klockrent.

5. frippe77

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej och tack för alla svar (och även de som delar samma problem).

Jag har nu konfigurerat mitt användarkonto med användarnamn och lösen på min stationära dator men utan att det fungerar att komma åt filerna med hjälp av min Desire.

Jag har dessutom installerat Astro File Manager med SMB Module men inte heller det har hjälpt mig.

Jag funderar på om det kan vara annat som spökar...Är det routern som blockerar?? Kan det vara tecken i lösen/användarnamn som inte godtas???

M v h

/Frippe

6. Alia

Alia Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade ungefär samma problem med ES LAN... utan password gick inte, med password gick inte, bara ip adressen gick inte, ip adress med mapp specifierad gick inte etc ad nauseam.

Lösningen på problemet för mig var helt enkelt *för* enkelt för att jag skulle se det innan jag var fem sekunder från att avinstallera ES File Explorer i ren ilska.
    Jag hade helt och hållet missat att förstoringsglaset på LAN tabben kunde scanna... 10-20 sekunder efter att ha tryckt på den så hade jag tillgång till mina delade mappar, utan att ha skrivit in varken adress, användarnamn eller lösenord.

Jag vet inte om det är samma problem, mycket möjligt att jag helt enkelt är fenomenalt blind/korkad, men... *shrugs* om någon annan skulle ha missat samma sak som mig, så kanske det hjälper någon.

7. frippe77

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan...och tackar!

Det var dock inte helt smidigt att ta sig in i min stationära dator...efter en nätt liten routerkrasch och en reset av densamma löste sig problemet mellan Desire och XP...däremot kvarstår problemet att ansluta mot Desire mot Win7 som jag har i min bärbara (trådlösa) laptop.

/Frippe