Dela media mellan SGS2 och SGT10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av MrWinter, 19 aug 2011.

1. MrWinter

MrWinter Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej ni,

Kanske har jag bara letat för dåligt, och isåfall ursäktar jag mig för det redan på förhand.

Finns det någon smidig lösning för att dela media i första hand mellan SGS2 och SGT10.1? Sen kanske även dessa två och en dator?

Tanken var att eftersom lagringen är så begränsad på SGT:n kanske det fanns möjlighet att utnyttja utrymmet på SGS2:an (med minneskort) på något smidigt sätt?

Tack på förhand!
    /Andre

2. SkogsTrollet

SkogsTrollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Vilken sorts media är du intresserad av att dela? Själv använder jag inte SGT, än. Men om det är filmer, musik och bilder du vill dela så skulle jag sätt aupp en UPnP-server på en dator som finns på samma nätverk. Använder du windows så fixar Windows Media Player detta. Därefter kommer både telefonen och Taben komma åt filerna som ligger på datorn genom att du använder en app som stödjer upnp. (jag använde https://market.android.com/details?id=com.twoplay.twoplayer&feature=search_result , men det finns såklart andra)
    Det var iaf min lösning, men det finns garanterat andra

3. MrWinter

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo precis, Film och musik i första hand.
    Och tack för det tipset! :)

Dock hade jag i huvudsak fundering på om det var möjligt utan dator? Anledningen till detta är att jag tänkt använda SGT10.1an som mediaspelare i bilen. Och 16 gb är lite i minsta laget.

Tänkte om det gick att göra SGS2an till nån form av nätverkdisk, eller ev. dela filmer och dyl över en wifi anslutning till SGT:n.

4. SkogsTrollet

SkogsTrollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Ah, då blir det desto knepigare. Kan tänka mig att SGS2 har för dålig bandbredd för att streama filmer till tabben. Och så är jag osäker på att man kan får ad hoc-stöd i Android. Men det kanske finns någon annan forum-räv som har en lösning.

5. mrhuss

mrhuss Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Halloj

Såg pricis en youtubevideo där dom visade hur man kopplar in USB minne!
    såg ut att fungera klockrent, men däremot så gick det inte med en Extern USB disk:( kanske kommer det att funka med någon uppdatering!

Men frågan kvarstår om det går att koppla samman SGS2 via USB adaptern och på så vis få tillgång till mer minne!!

kom igen nu elit gänget, knäck frågan :)

6. MrWinter

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej, jo jag fick med adapter för USB när jag köpte plattan. Så det vore ju en lösning för att utöka minnet. Smidigast hade det ju varit om man kunnat lägga in de på SGS2 å streama.

Eftersom man kan streama video till en Samsung TV så tycker jag att det borde finnas möjlighet att streama till en annan Android enhet. Men kanske har jag fel på det.. ?