Dela tangentbord från pc?

Discussion in 'Applikationer' started by pjw, Dec 13, 2011.

1. pjw

pjw Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet någon följande: jag sitter med en Samsung Galaxy Tab 10.1. Hemma har jag massvis med datorer (bärbar pc med Win 7, bärbar netbook med Ubuntu, en MacBook, en iMac G5...) och jag undrar om jag t.ex kan använda någon av dessa datorers tangentbord via bluetooth för att skriva med/på med tab? Att koppla in ett tangentbord via USB är inte intressant. Kan jag skriva på min netbook med Ubuntu och få texten till taben? Hur?:P

2. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Gjorde lite sökningar på det här. I stort ser det ut som om du kan åstadkomma tangentbordsanslutning/fjärrstyrning med en av följande konfigurationer:

1: Du har ett bluetooth-tangentbord och kan ansluta det direkt till Galaxyn (Bluetooth)
    2: Du använder dig av VNC-server på Galaxyn och ansluter till din Galaxy genom din dator (Kan fungera över Bluetooth, dock är Wifi mer att rekommendera)
    3: Du använder dig av LogMeIn och fjärrstyr genom deras mjukvara (Fattigt på info om det lirar över Bluetooth)

Jag skulle ju helt klart använda mig av det första alternativet. Har du inte redan ett bluetooth-tangentbord så kan du ju jaga tag på ett som funkar till både Galaxyn och någon av dina nuvarande datorer.