Dela ut en mapp från Windows 7

Diskussion i 'Allmänt' startad av Statsminister, 24 aug 2011.

1. Statsminister

Statsminister Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Kan jag dela ut en mapp i Windows 7, och nå dess fulla innehåll på en Android enhet? I detta fall en Asus Transformer?

2. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

3. Statsminister

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Tack. Men hur fasen delar jag ut en mapp i win7? Verkar inte vara fullt så enkelt som det var förr i windows (98, 2000, xp osv)

4. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Du menar att högerklicka på mappen. Välja egenskaper sedan filken dela och trycka på knappen dela. Skriva in rättigheterna för vem som får komma åt mappen är så himla svårt.
    Det jag kan tänka mig som strular till det är att fildelning brukar vara avstängt i brandväggen på win 7 så du kan få bocka i den rutan för att det ska fungera.

5. Fettkeewl

Fettkeewl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Annars kan du använda dropbox som syncar mot en server o den kommer du åt från mobilen o datorer var du än är bara du har internet :)

6. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Har en komplett delning mellan två laptops med Win 7, en stationär med Vista, ett PS3 o så min Nexus. Underbart! Fungerar utmärkt med ovanstående metod.

7. Statsminister

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jag har löst det nu. var inte införstådd att jag var tvungen att göra nya användare och mecka. Jag anser att förfarandet i Windows 7 inte är på långa vägar lika enkelt som det var förr med 98, 2000 och XP. Men som sagt, nu är det löst.

8. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Bra att du har fått löst det. Enklare är att sätta everyone som användare men då kommer alla som kopplar upp sig mot maskinen att kunna komma åt den delade mappen. Så det är oftast inte att rekommendera.
    Dropbox lösningen är smidigast men kommer också med lite säkerhetsbrister som man bör vara medveten om. T.ex. att alla filerna som lagras i din dropbox lagras på ett sådant sätt att de som driver dropbox kan se dina filer direkt på deras server. Så har du något känsligt så kan det vara värt att tänka på något skydd om du väljer dropbox alternativet.

9. Statsminister

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Bor i villa på landet med ett internt lösenordssyddat wlan, så det borde vara rätt lugnt i säkerhets synpunkt?

När det gäller dropbox så är det inte en så smidig lösning när det som i detta fall gäller 250 gb+ med media av alla dess typer.

Dropbox använder jag, med suveränt resultat till alla mina dokument och enklare form av media för att nå alla mina jobbrelaterade dokument på alla enheter över allt! (desktop, mobiltelefon och platta) Awsome!

10. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Jag antar att du har internetuppkoppling i nätverket? Då bör du inte köra med fulla rättigheter för everyone.

Sent from my Nexus S using Tapatalk

11. Uppenberg

Uppenberg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

jag kör med es file explorer och med fulla rättigheter för alla på mappar jag delar ut i win 7 men då jag ska gå in i mapparna så får jag bara "the account has no permissions"

brandväggen har i kryssat fil och skrivardelning. kan routern spöka med sin brandvägg?

12. garm

garm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Nej det kan inte vara någon brandvägg om du får ett svar. I detta fall att du nekad access. Är det brandväggsproblem får du inget svar alls. Dvs, inget händer och efter ett tag klagar din fil-klient på att den inte kan kontakta servern.

Du har förmodligen problem med antingen att din användare inte har rättighet till utdelningen eller att din användare inte har åtkomsträttighet till dom filerna/mapparna i windows. Det är 2 olika saker.

Högerklicka på det utdelade i windows och kontrollera både utdelning och säkerhet/rättighet.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

13. Uppenberg

Uppenberg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

jag fick till det till slut, går det att komma in på samma sätt via3g också? alltså inte via ftp

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk