Dela wifi och lyssna via BT samtidigt - Ljudet hackar/droppar

Diskussion i 'Xperia 1' startad av Joyx, 3 jan 2024.

1. Joyx

Joyx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag lyssnar på pod via bluetooth samtidigt som jag delar mobilens wifi hotspot till laptopen. Det som händer är att ljudkvaliteten försämras såpass mycket att ljudet försvinner och sedan kommer tillbaka näst intill omedelbart samtidigt som ljudkvaliteten är hundskit rent ut sagt.

Är detta en bugg eller endast en begränsning vad gäller processorns förmåga? Om det är en begränsning, vilket år (eller med vilken processor) klarar mobilerna detta galant?

Och såklart har jag en Sony Xperia I från 2019. Kanske dags att uppgradera. Har nog aldrig haft en telefon i 4½ år tidigare :D

2. pacc

pacc Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    418
    Där jag skriver in lösenordet på min telefon (oneplus) kan jag välja 5 GHz istället för 2.4 GHz i wifi access point - det kanske kan hjälpa mot störningar mot bluetooth som också är 2.4Ghz.

3. Joyx

Joyx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det låter ju rimligt att det beror på det. Dock finns inte den inställningen på min telefon med Android 11. Däremot gav du mig idén att testa delning via BT och USB. Något av dessa två alternativ kanske fungerar tills jag uppgraderar telefonen :)