Delad Googlekalender visas inte

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Narcanti, 17 jun 2010.

1. Narcanti

Narcanti Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Frugan har skaffat Xperia X10 Mini efter mitt tjat om att kunna dela våra (Google-) kalendrar smart och smidigt. Nu stöter jag på patrull när jag ska ställa in arrangemanget.

Problemet är att hon inte får upp min delade kalender i sin telefon. Funkar på webben i hennes Googlekonto. Jag har inget problem med hennes delade kalender i mitt Googlekonto, vare sig på webben eller i min mobil (Desire).

Kalenderdata som skrivs i hennes egen kalender synkas (dock lite bökigt - gå in i menyer) och blir synligt ömsesidigt från mobil och webb.

Jag är inte säker, men när jag började fingra på Xperian så angav jag hennes Googlekonto någonstans i menyerna. Emellertid kan jag inte se något spår av Google i menyerna, exempelvis ska Google (enligt manualen) komma som ett alternativ i Inställningar < Grundinställningar < Konfigurationsguide < Synkronisera. Där finns bara Sony Ericsson Sync och "Övrigt". I "Övrigt" är det svårt att ange Googlekonto eftersom den frågar efter servernamn, och jag har inte hittat något lämpligt.

Market fungerar som det ska, enligt vissa på forumet tyder detta på att den är synkad med ett Googlekonto.

Jag använder Jortekalendern och dess egna importfunktion löser inte heller problemet. (Problemet finns också i mobilens originalkalender)

Är oförmågan att se ett Googlekontos samtliga kalendrar en 1.6-brist, eller är det mitt handhavande som är fel?

Någon som kan sprida ljus kring fenomenet?
    Jag utlovar inte prinsessan, men väl halva kungariket! ;)

Tack på förhan!

Mvh

/N

2. MathiasM

MathiasM Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Har du ställt in på X10 att den ska vissa den gemensama kalendern?
    Jag hade deproblemet till jag valde att vissa den gemnsama i tjejens X10 Mini.

Så nu funkar det super bra mellan X10 Mini & HTC Legend

Datatarafiken måste vara igång för att uppdteringarn i den ska ske automatiskt.

3. Narcanti

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Låter som om det är ett hett tips! Ska prova när jag kommer åt hennes lur. Har du någon hint om var i menyerna inställningen görs?

Tack så länge!

Mvh
    /N

4. kungensbror

kungensbror Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Ja, var fixar man detta? Får inte min Mini att synka riktigt som jag vill heller...

5. Hampan

Hampan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Om jag inte minns fel har minin "auto synchronization" av som standard, denna måste vara på för automatisk uppdatering telefon -> moln.
    Tänk dock på att detta drar extra batteri.

6. Narcanti

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lyckades lösa det...

I Jortes settings fanns möjlighet att välja vilka av Googlekontots kalendrar som ska visas. Synkningen verkar funka också.
    Dock är det synd om dem som använder Minins egen kalender - verkar vara väldigt torftigt med inställningsmöjligheter - växla mellan vecka och månad räcker ju inte så långt :-)
    I rättvisans namn ska sägas att det fanns en möjlighet att välja kalender även i orginalversionen, men då i momentet när du lägger in poster från din telefon, fast då bara gällande för varje enskild post - inte för generell visning. Om man säger så...

Hursomhelst, jag är glad.
    Tack alla!

Mvh

/N