Delade kalender, ser inte allt

Diskussion i 'Allmänt' startad av Cherokee, 26 sept 2010.

1. Cherokee

Cherokee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Jag använder kalendern som synkar mot google kontot. Likaså synkar jag min sambos kalender och hon min. Det har funkat klanderfritt ända tills igår när jag såg att jag ser inte hennes poster, däremot mina egna i telefonen. Hon ser däremot både mina och sina i hennes telefon. När jag loggar in på google-kontot på nätet ser jag hennes och mina, men inte i telefonen :/

Jag har testat synka om, ta bort, lägga till...allt! Det är förbockat att hennes kalender ska synas i min telefon, men den gör inte det :(

2. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har en Sony E3, den kör Android 5. Nu är det så att jag har min brors kalender synlig på via webbläsaren på nätet. Jag prenumererar på den. Men i mobilen ser jag den inte alls.
    Ska det vara så? Verkar inte bra alls.

3. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Kolla i inställningarna för Google Calendar och se att kalendern syns där. Kolla sen om den har sync på eller av.

4. Zentric

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag ser denna kalender om jag kolla kalendern via webben. Men med appen Calendar från Google så har jag bara mina andra olika kalendrar (den finns inte med bland valen). Man kollar väl detta genom att dra ner och sedan kan man markera vilka som ska synas. Eller är det något jag ska ställa in först så att den syns med appen?

5. e7andy

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Gå in i Settings i Calendar-appen. Under ditt google-konto (först står det "General", sen "Events from Gmail" och sen under det så står ditt primära Google-konto) så ser du alla kalendrar som kontot har. Om det finns fler än som får plats så står det "Show more". Klicka på den kalender som du inte ser events för. Kolla att Sync är aktiverat.

Eventuellt så kan kalendern ligga under något annat konto om du har flera eller kanske under "More" längst ner.

6. Zentric

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har kollat och det verkar vara så att det är appen på min telefon som är trasig. För jag kan se den kalendern på min platta, såg jag nu. Så jag får försöka fixa det på något sätt eller installera en alternativ app.

7. e7andy

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Har du kollat inställningarna i appen på din telefon? Det går ju att ha olika inställningar på telefon och platta.

8. Zentric

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har lagat det nu. Då det kom en ny version av Google kalendern, så hittade den alla mina kalendrar. tack för hjälpen.

e7andy gillar detta.