Problem: Delvis svart / död skärm - Garantiärende?

Diskussion i 'Google Pixel 7 Pro & Pixel 7' startad av Wiktork86, 31 jul 2024.

1. Wiktork86

Wiktork86 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Har en Pixel 7 Pro som fyller ett år i augusti.

För ett tag sen fick jag problem med skärmen, vänstra kanten blev svart och med döda pixlar. Med tiden har detta "fält" blivit större och brett ut sig, se bild här nedanför.

Sen telefonen var ny har jag haft skärmskydd och skärmen har inga sprickor etc. Givetvis har telefonen vid något tillfälle åkt i backen, men inget extra ordinärt har hänt.

Är det någon som råkat ut för samma? Skulle detta kunna vara ett garantiärende? Har reggat försäkringsärende för det, men vore givetvis skönt att slippa betala självrisk plus 25% av kostnaden.

Bifogade filer:

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Jag tror inte det syns något av det på bilden. Har du jämfört bilden genom att titta på den på en annan enhet?

3. Wiktork86

Mottagna gillanden:
    0
    Inser min tabbe, blev inget bra att ta ett screen shot.
    Så här ser min telefon ut, såg en annan tråd om liknande skada och att detta sannolikt är ett garantiärende.

Är det någon som vet om man tar det direkt med Google eller via Tele2, där jag har telefonen?

Bifogade filer:

4. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Strikt juridiskt så ska du ta det med den där du köpte telefonen. Men Google verkar sköta det minst lika bra så det kan vara enklare att ta det direkt med dem (se diverse andra trådar här).

jnsson gillar detta.
  5. Wiktork86

Mottagna gillanden:
    0
    Tack för informationen,

Hann få tag i Tele2 nu innan mitt flyg.
    Hon menade på att man kunde ta det via dem, men likaväl via Google själva om jag föredrog det. Tror jag tar det direkt med Google i sådana fall.