Jag har spytt galla över den tidigare men inte nog med att den är bristfällig i sitt upplägg utan dessutom så buggar den ganska kraftigt för mig, tänkte höra om detta bara sker mig? När jag ligger i månadsvy & trycker på en dag så hamnar jag mycket ofta på dagen efter, detta trots att jag tryckt på rätt dag. Om jag trycker bakåt så ser jag att jag tryckt på rätt dag, den är markerad. Ska tillägga att jag använder listvy, använde tidigare grid & tror inte jag hade problemet då men är inte säker. Grid fungerar inte för mig som jobbar både dagar & nätter då jag måste scrolla upp & ned frenetiskt för att se om jag jobbar natt, fm eller em & listvyn går inte att bläddra, veckovy finns ju inte & agendan är bara värdelös då den visar för lite & inte går att bläddra i, skit Detta att jag hamnar på dagen efter händer mycket ofta & jag har ibland missat saker samt dessutom lagt in möten på fel dag men har börjat lära mig att kolla dagen noggrant men guud va irriterande det är. Nån annan som upplevt detta? Någon som vet om kalendern i nya 2.x kommer att förändras? Exempelvis veckovy & att det går att bläddra mellan dagarna i listvy? Jag lider kraftigt utan det & tycker det är tråkigt att jag på min Hero t.o.m. har en sämre översikt än jag hade på min SE T68i för massor av år sedan. Tyvärr så känns det som att Android & Iphone inte prioriterar kalendrar som exempelvis SE & Nokia gjort länge, kanske inte är så många som bryr sig eller?
Lägg in en ny rom? Kör med http://htcpedia.com/forum/showthread.php?t=1743 Och den oändligt mycket bättre än HTC's sense.
Jag använder själv time view, bl a pga att man kan bläddra mellan dagarna då och har inte märkt av ditt problem. Men jag också lägger mestadels in och redigerar mina poster via datorn. Däremot kommer jag ibland in i listvyn när jag klickar på en dag trots att time view är inställt vilket jag kan irritera mig på. Bakåtklick och nytt försök på dagen brukar dock ge min önskade time view. Vad gäller lösning på veckovy så använder jag numera Calendar Pad, som jag tycker har en bra överskådlig månadsvy samt en bra veckovy där man även kan bläddra mellan både månader och veckor i respektive vy. Numera finns det även två olika widgets till Calender Pad. Det enda jag saknar med Calendar Pad är att man vid klick på en enskild dag kommer till standardkalenderns månadsvy och inte in på den dagen. Men jag kan köpa ett extra klick med tanke på de fina översiksvyerna i appen.
Ok. Har inte velat roota utan vill invänta 2.x & gör nog så också nu då den förhoppningsvis inte är så långt fram i framtiden men om kalendern inte blir bättre så kanske det är dags att börja kolla upp alternativa ROM:s...
Men men, ser man på Nale72. Har bara startat upp calender pad men vyerna är ju exakt vad jag letat efter + att det går att bläddra! Nu kanske jag slipper bli så förbaskad när jag sitter på möte & ska kolla översikt
Jag har också börjat med CalendarPad och den är en välsignelse!! Med veckonummer inlagda per varje dag så ser man hela tiden mycket tydligt var man är. Den ersätter helt den "gamla" Calendar som har veckovy eftersom man i CalendarPad får se veckan med alla händelser utskrivna! Det närmar sig...
CalenderPad var ett riktigt bra fall framåt.. tackar Nale72 använder nästan uteslutande CalWidget idag, men även om man kör 4x4 så är det inte alltid man får med 7 dar framåt... Calenderpad 4x4 veckovy hade dock gjort den än mer grym.. samt att kunna se sluttiderna..
Toppen Ja nu har jag testat calender pad nåt dygn & är nu helt nöjd med min Hero, ska erkänna att jag svurit många gånger när jag öppnat kalendern & fått hoppa fram & tillbaks & inte fått grepp om mitt skiftschema, calender pad är ungefär det jag är van från min SE P1i & funkar suvve! Dock så har jag fortfarande detta lilla problem att jag ofta hamnar på dagen efter när jag i månadsvy i originalkalendern trycker på en dag, är det bara jag som har det problemet? Min Hero fungerar för övrigt prickfritt...
Kör också Calendar Pad i kombination med CalWidget. Den senare för att få en bra överblick över kommande möten. Den förstnämnda för att dra igång och bläddra i kalendern. Hade man kunnat få veckovyn från Calendar Pad som widget hade jag nog bara använt den...
Bläddrade precis igenom manualen för Nexus One (Android v2.1) och såg att den hade en utmärkt kalender med veckovy Najs
Jag gjorde som tpalsson och kollade lite i menyn till Nexus One. Ett steg i rätt riktning - men Google verkar fortfarande inte ha insett att det vore bra att kunna visa veckonummer... Nu finns det ju entusiaster som ordnar kalendrar med veckonummer som man kan välja att lägga till, det verkar ju som att den nya veckovyn faktiskt visar innehållet i inbokade händelser så då kan man ju använda en sån kalender för att lösa problemet. Men å andra sidan - det är 2010 - hur svårt kan det vara för Google att lägga in veckonummer i sin egen kalender? Men, annars verkar det gå i rätt riktning!
Enligt vad jag läst så är detta med veckonummer inte så vanligt i de flesta länder, rättare sagt så används det inte alls i de flesta länderna. Därav avsaknaden...
Den tar all info från originalkalendern & all inmatning sker i originalet, den är alltså bara för översikt. jag är med Cal pad mycket nöjd med översikten men skulle helst vilja ha en helt ny fristående kalender då det mesta med originalet suger i mina ögon. Detta med att rulla fram tiden vid inmatning av möten har man väl stulit av iphone & vissa tycker säkert att det är flashigt men jag kan inte tänka mig att nån rullar in tiden snabbare än vad dom skulle skrivit in den. Bökigt & tidskrävande är det... Påminnelser ska finnas i en kalender, nu får man skriva in ett möte om man vill ha en påminnelse vilket gör att man då får en mötesnot i kalendern, synd att man ska behöva använda fristående apps för påminnelser... Kalendern jag hade i min SE P1i var kanske inte optimal men överlägsen i allt, den skulle jag vilja ha klonad till min Hero