Den interna musikspelaren

Diskussion i 'Hero' startad av Deavent, 26 dec 2009.

1. Deavent

Deavent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu är det så att jag tänker sälja min iPod Touch 2G för att helt använda min HTC Hero till musikspelare, men det finns ett problem. Vi säger att jag går in och startar en låt, sedan trycker jag på Home för att exempelvis skicka ett mail. När jag kommer in i musikspelaren igen vill jag byta till ett annat album av samma artist, men måste då trycka på knappen som gör att man kommer ut till alla artister för att sedan leta upp den jag vill ha igen. Det finns ingen bakåt-knapp, så att säga. Detta finner jag väldigt omständigt och undrar ifall det finns någon lösning. Jag är inte så sugen på att ladda ner en annan musikspelare, för jag trivs jättebra med interfacet i övrigt.

Svara inte att jag skall trycka på den konkreta bakåtknappen, för gör jag det kommer jag bara tillbaka till hemskärmen. Den fungerar bara ifall man aldrig lämnar musikspelaren, tyvärr. I Android-butiken fungerar den så som jag vill ha den i musikspelaren, var du än har varit i telefonen, trycker du på bakåt så åker du tillbaka i menyerna i Androidbutiken.

Det var jättesvårt att förklara det hela, och jag kanske framstår som väldigt otydlig, men jag har gjort mitt bästa. ;P

EDIT: Det har nu slagit mig att detta förmodligen är helt fel forum, ursäkta. ^^;

Last edited: 26 dec 2009
  2. Deavent

Deavent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I ett sista försök anstränger jag mig för att förklara tydligare, sedan ger jag upp. =P

När man använder musikspelaren och befinner sig i "spelas nu" och trycker på bakåtknappen så kommer man till senast använda program alternativt hemskärmen, men jag vill komma tillbaka ett steg inom musikspelaren i sig. Jag vill helt enkelt komma tillbaka till albumet, sedan artisten och sedan hela listan av artister. Jag vill inte behöva ta mig till index för att kunna byta album av samma artist som den jag lyssnar på just då.

Är det förståeligt nog? Finns det någon lösning? Annars är det bara att säga det så att jag inte drömmer för mycket. ^^

Ursäkta om jag framstår som helt sinnesslö och irriterande, men jag vill verkligen kunna ersätta min iPod med min Hero så jag slipper fylla fickorna varje gång jag lämnar huset, haha!

3. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

jo verkar svårt att förklara men har bytt ut den interna mot mixzing den kanske har vad du söker men det är vad jag tror vad du menar när du förklarar :P

4. Deavent

Deavent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Programmet har den funktion jag söker, men likt alla andra "ersättningsmusikspelare" jag provat så saknar de en sak; design. Jag är väldigt kräsen när det kommer till hur systemet ser ut i och med att jag lyssnar på musik nästintill dygnet runt ibland, och jag har vant mig vid det extremt vackra systemet hos iPod. Lite "once you go black, you never go back", om man säger så. Även om programmet i sig var fruktansvärt bra och så sett till funktionerna så saknar det som sagt det där grafiska, och det är där den medföljande musikspelaren faktiskt klarar sig riktigt bra.

Tack så hemskt mycket ändå, jag kommer använda spelaren i brist på annat. Får väl helt enkelt hoppas på att funktionen integreras i musikspelaren vid 2.1-uppdateringen eller så. :)

5. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

kan förstå dej :)

vi får hoppas på det i 2.1 :D