den startar inte upp på dagar samt lyser blått?

Diskussion i 'Magic' startad av sannispannisen, 17 maj 2010.

1. sannispannisen

sannispannisen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

jag har en htc magic, jag har inte hanterat den speciellt varsamt ska erkännas, men jag undrar vad som kan vara fel? kan det vara fel på batteriet?

batteriluckan lossnar väldigt lätt, och varje gång batteriet åker ur (nu har jag tejpat och fixat ett fodral) så lyser en blå lampa i meddelandedioden eller vad den kallas, den lilla lampan som indikerar batterinivån.

när den väl börjar lysa blått är det kört, då går den inte att starta på en vecka, MINST! och det spelar då ingen roll om den blinkar rött eller lyser grönt, eller om batteriet var fullladdat eller helt urladdat innn batteriet åkte ur.
    eter en vecka startar den och funkar som vanligt...tills batteriet åker bort igen. Ibland behöver vi byta lur då tre inte har täckning överallt..så nångång kommer man ju behöva ta ur batteriet.o_O

2. sannispannisen

sannispannisen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

jag har inte gjort nånting med telefonen,(rootat eller vad det kallas t. ex, utan är i originalskick) den är köpt i tyskland och jag antar att garantin nu gått ut.

3. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tryck ner "volym ned" knappen medans du startar upp den och skriv ner infon du hittar högst upp på skärmen som kommer upp så kanske någon här på forumet kan hjälpa dig.
    (Man kan då se vilken grundsoftware du har i telefonen)