Denver TAC-70031

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av wsp, 19 mar 2013.

1. wsp

wsp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    har skaffat en billig tablet. Tänkt att använda som kalender endast. Upphängd på köksväggen.
    Har sedan laddat ned en kalender på den och lagt till ett konto för en google kalender.

Tanken är att familjen ska ha en gemensam kalender åtkomlig från överallt.

Men vill sedan koppla min jobbkalender till detta och det går inte. Får felmeddelande: Couldn´t open Connection to server. Inget annat händer. När jag sedan går ner och klickar på "select client certificate" så får jag svaret: The application Exchange Services has requested a cetificate. Selecting a certificate will grant the application the ability to use this identity with servers now and in the future.
    You can install certificates from a PKCS#12 file with a .pfx or a .p12 extension located in external storage.
    Klickar jag sedan på installknappen så får jag meddelandet: No certificate file found in the SD card.

Antar att jag ska ladda ned ett certifikat? Vart hittar jag det? Kan jag ladda ned det på min laptop och köra över med usb? Eller hur ska jag göra?

//WSP

2. Pjodor

Pjodor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Kan du inte från jobbgmailkontot dela den kalendern med det andra gmailkontot?

Så gjorde jag till frun med min gmailkalender.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2