Denver TAC-7018 har Google Play men inte med i app listan

Diskussion i 'Frågor och support' startad av RickardP, 14 sept 2012.

1. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Syrran köpte en Denver TAC-7018 med ICS och det första som jag inte hittar är Google Play, den finns inte med i app listan som tex i min Google Nexus 7.

Men den finns med på installerade appar och jag lyckades få den att uppdateras från Market till Play men den finns fortfarande inte som ikon någonstans så får ju inte igång den.

Hur gör man?

2. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Efter syrran kollat la fram lite papper hittade jag en lapp där det stod hur man gjorde...

3. patmagnell

patmagnell Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena rickard.
    Hur fixade du ikonen på hemskärmen, har samma problem som hade. Kan du spela angry birds på din surfplatta på min startar inte spelet trots att installationen från google play fungerat!

4. Tinto

Tinto Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Min dotter fick en och kunde inte heller spela Angry Birds, men efter att jag uppdaterat firmwaren så funkar det. Fick även svt play att funka som inte funkade innan.
    Plattan är ju inte direkt supersnabb, men hon kan kolla film på den och med lite tålamod även spela spel. Kan nog inte rekommendera den här plattan till någon, förutom möjligtvis en 4-åring som lätt tappar den eller spiller saft på den. Den är billig att ersätta!

Länk till firmware och instruktioner:
    http://www.denver-electronics.com/denver-tac-7018-firmware-upgrade/

5. patmagnell

patmagnell Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur fan uppdaterar man. Har prövat instuktioner men får det inte att fungerar!
    Devices rutan lyser inte grönt en end jävla gång

6. Tinto

Tinto Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag stängde av plattan, stoppade i usb-sladden mellan dator och platta och höll sedan VOLYM NED intryckt hela tiden samtidigt som jag petade in en sticka i resethålet.
    Då kom det upp ett meddelande på datorn, "Installerar enhetsdrivrutiner", vilket den inte hittade automatiskt. Så jag fick peka på drivrutinerna som följde med när man laddade ner firmwaren. Ligger i mappen Driver.
    Efter det gjorde jag om samma procedur med volym ned och peta i resetknappen och då funkade det.
    Efter uppdatering och omstart stod den lääänge på skärmen där det står Android, så ha tålamod.
    Lycka till!

7. flourtanten

flourtanten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Drivrutinen är inte avsedd för den här plattformen

Hej!
    Jag gör exakt som instruktionerna säger, flera gånger, men får inte gröna "lampan" att lysa. När jag försöker uppdatera drivrutinen får jag meddelandet:
    "Drivrutinen är inte avsedd för den här plattformen". Jag har Windows 7 och väljer drivrutinen för denna. Har även testat tex Vista och XP, men det gick inte heller.
    Tips mottages tacksamt!
    mvh flourtanten

8. Tinto

Tinto Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har Windows 7 64-bitars och jag valde drivrutinerna i mappen \DENVER TAC-7018 FIRMWARE UPDATE\Driver\amd64\win7 och det funkade utan problem.