Denver tac-97032 - Custom rom?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Whettingstone, 20 februari 2013.

1. Whettingstone

Whettingstone Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej,

Jag köpte en Denver tac-97032 från Ica till barnen. Den duger väl till deras behov men jag irriterar mig på att den är så långsam. Att den inte är blixtrande snabb förstår jag absolut med tanke på vilken hårdvara som finns men det känns som om det borde kunna vara bättre.

Jag har googlat efter custom roms till den men inte hittat något. Det verkar som om den är i princip identisk med dmTECH's 9.7" förrutom att Denvern är en 1.2 singlecore medan dmTECH är 1.6 dualcore. Finns det custom rom till dmTECH som också funkar på denver?

Något som har någon koll på vad för möjligheter som finns?

2. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Nej du kan inte använda samma för de bygger på helt olika chipset från två helt olika tillverkare. Denver TAC-97032 bygger på Boxchip A10 (kallas ibland även för Allwinner A10) så om du skall leta så skall du således leta efter firmwares till detta chipset. DMTech 9748DCB å sin sida bygger på Rockchip RK3066.

Även om du nu hittar en senare ROM som passar till en annan OEM-tillverkad A10-platta så är det inte så enkelt att bara lägga in den för det kan skilja på vilken mängd RAM-minne, vilket fabrikat på RAM-minnet som användes vid produktionen av just din platta, vilken leverantör som LCD'n och TP'n kommer ifrån, wifimodul mm. Alla dessa parametrar är angivna i firmwarefilen.

Laddar du in fel mjukvara är risken stor att du brickar den permanent.

3. Whettingstone

Whettingstone Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ah, ok.
    Jag läste någonstans att de skulle vara i princip identiska och tittade inte på specsen efter det.

Tack för ditt snabba svar.
    Då får vi se om jag lyckas hitta en ROM till Denver då, verkar väldigt tveksamt. Men, det är ju barnens platta så det gör kanske inte så mycket. De stör sig inte på det.