Design vs Funktion

Diskussion i 'Applikationer' startad av JerryJ, 16 jan 2011.

?

Vad tycker du är viktigast design eller funktion?

1. Design

20,7%
  2. Funktion

79,3%
  1. JerryJ

JerryJ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Dels som utvecklare och dels som användare av apps så skulle det vara intressant att få reda på vad ni tycker är viktigast: Design eller funktion?
    Altså väljer man en app som funkar riktigt bra eller en som funkar hyfsat men ser riktigt bra ut.

Last edited: 16 jan 2011
  2. concorde

concorde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Utan fokus på funktion kan man lika gärna bli konstnär. Programmet måste funka och uppfylla sin funktion, det är A och O. Sedan är designen ett stort plus om det finns andra appar som gör samma sak.

3. JerryJ

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag uttryckte mig konstigt. Jag tänkte väljer man en app som funkar riktigt bra eller en som funkar hyfsat men ser riktigt bra ut.

Last edited: 16 jan 2011
  4. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag röstar på design, då jag tycker att samtliga appar som släpps -fungerar, och då letar jag jag efter den som är snyggast.. för det hade ju varit korkat att släppa något på market som inte funkar.

5. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Självklart ska det fungera, sen är det ett plus om designen är snygg men det är inte det första jag tänker på :)

6. JerryJ

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är klart att man räknar med att apparna fungerar rent praktiskt men de kan ändå fungera bättre eller sämre. Exempelvis en app som räknar ner tid kan kanske bara räknar ner tiden och gör inget mer. Medans en annan räknar ner tiden och så får man ett alarm eller liknande när tiden är ute.

7. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Ok, då förstår jag hur du menar, men fortfarande, de som är bra nog att skapa en snyggt designat app brukar i regel också ha bästa funktion.. tycker jag.