Desire + Bluetooth?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Munib, 28 sept 2010.

1. Munib

Munib Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tjena!

Kan inte synka Desiren genom bluetooth till datorn för att skicka över bilder... Det står parkopplad men inte ansluten, har googlat och många har liknande problem men det verkar inte finnas någon lösning?

2. Firepingspo

Firepingspo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som har något svar?

3. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

jag har aldrig provat, men istället för att använda bt så är väl dropbox ett bättre alternativ. då ansluter du ju bara desiren till ett wifi nätverk (alternativt använder du 3G) och laddar upp bilderna genom dropbox appen så hamnar dem på datorn direkt eller i ditt dropbox konto på nätet. www.dropbox.com 2GB gratis lagringsutrymme! går mycket snabbare!!!

4. inact_0043

inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Även jag kan rekommendera Dropbox, det finns en Dropbox applikation också så du kan "få" tag på filerna på ett smidigare sätt ;)

5. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

är det inte bara att parkoppla och sedan "share" -> "via bluetooth" (vill du göra detta på andra saker än bilder etc. så kan astro file manager rekommenderas) fungerar klockrent Macbook pro <--> Desire

Alternativt kan man parkoppla och i Home -> Menu -> Settings -> Wireless & networks -> Bluetooth Settings -> Advanced Settings -> kryssa för FTP Server
    och sedan ansluta till telefonen från datorn och bläddra igenom filerna.

Jag håller med om att Dropbox är trevligt - men jag använder det mer som ett smidigt sätt att komma åt mina dokument som jag inte vet när jag behöver.