Desire dör och startar om...

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av SaberBlade, 5 nov 2011.

  1. SaberBlade

    SaberBlade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Har nu haft min Desire i ca 1,5 år om minnet inte sviker mig. Är så otroligt nöjd med den och varit inställd på att behålla den till sommar minst. MEN...nu börjar problemen helt plötsligt. Först trodde jag det var värmerelaterat, vilket det kan vara till viss del.

    Senaste 2-3 veckorna har mobilen stendött när jag varit ute. Kom hem och märkte att det inte gick att sätta igång skärmen, helt svart och den startade inte upp heller så den var helt stendöd. En annan dag var skärmen död men mobilen var igång för knapparna lyste. Båda gångerna hjälpte det att rycka batteriet så startade den upp igen. I andra fall så går det ej att spela mer än nån minut innan den startar om, bara surfa en lite stund annars startar den om och den fastnar alltid i en endless bootloop, så måste rycka batteriet och låta stå 5-10 min avstängd. Igår hade jag den på laddning, hörde att de ringde, men bara en signal. Trodde att den som ringde la på direkt, men såg att mobilen hade startat om! Ingen aning vem som ringde heller. Går inte heller att använda alls numer om den sitter på laddning.

    Någon som kan säga mig vad som kan tänkas ligga bakom problemet? Batteriet? Något kasst kretskort? Kan de bero på custom rom? Kör MIUI just nu (sedan nån månad), men å andra sidan har inte problemen vart förrän på sista tiden. Vet inte om man har mer än 1år garanti på denna, men å andra sidan har jag tappat kvittot verkar de som ändå. Så jag har ju börjat fundera på om de är dags för ett tidigt byte av mobil, Sensation eller SGS2 ligger närmast.
     
  2. bombay

    bombay Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    758
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    https://swedroid.se/forum/14143-desire-startar-om-sej-sjalv.html

    Där finns en lååång tråd om detta problem, min desire gick inte använda, 5 minuters surfning/spelande och den startade om. Den startade även om vid laddning, ibland mitt i samtal osv, oftast pga överhettning :(
    Har nu haft den på garantilagning och den funkar perfekt igen!
     
  3. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Välkommen i klubben, hämtade min för några timmar sedan.Anovo (låter som en svordom) skrev att den var fuktskadad.Och gjorde inget åt den.
    ALLA vet att detta är en sjukdom på Desire, då byter de moderkort i dem.men sista ordet är inte sagt i detta.
    Fukt är det garanterat inte i min. rootade den igen och skickade i en rom.
    Har suttit med bakstycket borta och blåst på den så jag nästan svimmat bara för att den ska starta utan bootloop.
    Surfa eller starta GPS en i min är bara att glömma.När jag laddar den så stänger jag av nätverk och allt som kan generera värme. :sealed:
     
    Last edited: 5 nov 2011
  4. Iamfree

    Iamfree Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    973
    Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Läs tråden bombay länkade till. Är garanterat det problemet som jag och MÅNGA andra haft, måndasgsexemplar av moderkortet. Du är som sagt långt ifrån ensam. Kör in stock ROM igen och lämna in så de kan byta till ett nytt moderkort. Då blir allt bra igen. Jag har inte haft några problem alls sedan jag fick nytt.
     
  5. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    När det gäller mig så har jag gjort exakt det du skriver, de skickade tebaks den med orden "fuktskadad" och det är jädrans "bull" ska ta tag i detta på måndag.:ehm:
     
  6. stilleh

    stilleh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Kan vara enklare oxå. Körde Leedroid hd port 3.3.3r5 på frugans nalle och den levde ett jävla liv pga en kass kernelversion. Flashade bananacakes istället för snq (som kom med romen) och helt plötsligt hade man en fungerande telefon igen. Har nu flashat in MIUI från miuiandroid i den och den har aldrig varit stabilare.

    Tidigare med Leedroid så startade den ofta om sig när den låg och sov. Skitjobbigt då alarmet sats ur spel pga att nallen startat om sig och satt och väntade på pin-kod...

    Så om ni inte har testat att flasha in en ny kernel, typ bananacakes 0.9 eller stabila 0.8f till sensebaserade rommar, så gör det först. Finns här [GB_SENSE_KERNEL]29/10/11 gingercakes-0.9 (OC/UV,AUFS2,VDD+HAVS,SVS) - xda-developers
     
  7. SALVETA

    SALVETA Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Har också varit med om att den blir svart och on knappen inte fungerar några gånger, och i början trodde jag den var avstängd men sen testade jag att ringa till den och då gick det fram signaler så den är nog på bara att den inte svarar alls. Hade den varit av hade den nog gått att starta. Men sedan jag installerade en ny version av min Rom (ev med ny kernel) så har jag inte haft något problem. Så testa att byta kernel/Rom innan man lämnar in den och blir av med den ett bra tag...
     
  8. SaberBlade

    SaberBlade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Tack alla för svar. Hade helt missat den tråden om just detta problem. Ska prova att köra in någon annan rom eller kernel först eller om man skulle prova att unroota och köra stock 2.2? Borde väl bli stabilare i så fall om man går tillbaka? Plus, man måste ju ändå unroota om man ska skicka in den.
     
  9. Iamfree

    Iamfree Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    973
    Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Ja, prova att köra stock i några dagar för att se om problemen försvinner. Gör de inte det så lämna in den. Blir det bra så kan du ju prova någon annan ROM om du inte vill köra stock. Oxygen hade jag aldrig problem med även om jag övergett den för lite funktioner som finns i CyanogenMod (som för mig är ostabilare, får ibland omstarter).
     
  10. stilleh

    stilleh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Men... testa först att flasha en kernel. Hur fort och enkelt som helst och inga backuper behövs...
     
  11. SaberBlade

    SaberBlade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Provade att köra in en ny kernel och har den på laddning nu. Kunnat ladda ner från market och kikat lite på Facebook och så. Än håller den och verkar inte heller lika varm. När den startade om vid inkommande samtal (på laddning) var den rejält het. Hade en massa omstarter direkt efter jag hade flashat kerneln dock, men det kanske ska göra så? Får hoppas på det bästa! :)
     
  12. stilleh

    stilleh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Vilken kernel tog du? Beroende på vad du hade innan är det aldrig fel att ta wipe på cache och dalvik, men brukar inte vara ett måste.
     
  13. SaberBlade

    SaberBlade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Testade den som du länkade till. Gjorde en wipe på både cache och dalvik. Men jag tror jag talade för tidigt, funkade bra innan när jag tryckte runt lite under laddning men nu skulle jag precis kolla lite nyheter så startade den om ganska direkt. Hann inte ens bli lite varm, sen hamnar man i ett oändligt antal omstarter. :(

    Man ska kanske prova att klocka ner den något eller?
     
  14. stilleh

    stilleh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har du den överklockad nu? Kör du någon cpu manager? Testa att kör en cpu manager om du inte gör det. Kan rekommendera cpuboost lite som är gratis och som du kan ha profiler på. Kör ondemand governor och klocka den till max 998. Har du något UV script?
     
  15. johand74

    johand74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    1 936
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Länken funkar inte!