Tjena grabbar, är på gång nu att pensionera min Hero och är ute efter nytt. Vad tycker ni jag ska skaffa, Desire eller Legend - eller eventuellt Nexus One?
Desire eller Nexus one Legend är ett alldeles för litet steg och jag tror framtiden är ljusare för både Nexus och Desire.
Ok, ifall Legenden faller bort så är det Desire som gäller helt enkelt.. ser ingen motivering varför man skulel skaffa en Nexus när Desire finns... vad tycker ni andra då ?
HTC Desire är ett bättre köp än Google Nexus one.. Mer ram, FM-Radio, riktiga knappar istället för Touch-knappar som man reagerar/svarar sådär. Sen kan du stänga av "HTC Sense" för smakens skull om man skulle vilja det, vilket gör att du får Nexus One's mer standard-utseende av Androids grafiska miljö.
Mer RAM kan jag nog inte hålla med om då HTC Sense äter upp ganska mycket RAM på dessa nya telefoner. Ur ett modding perspektiv skulle jag vilja säga att Nexusen i särklass är bäst. Desiren kommer komma vara mer stängd vilket betyder att rootingen av telefonen inte kommer bli en rolig grej för oss utvecklare. Jag har en Nexus nu och kommer få en Desire skickad till mig under veckan den släpps. Det kommer bli roligt att se hur nerstängd Desiren är jämfört med Nexusen! FM radion är enligt mig jävligt dåliga på telefoner överlag. Touch knapparna är nog det enda sköna att slippa!
Får en orörd version av Android, snabbare uppdateringar. Googles "egna" telefon kommer såklart få fler uppdateringar. Och FM-radio finns ju tydligen i den. Den ska också tydligen klara av att filma i 720p. Så det som avgör är om man vill ha en kula och touchknappar eller fysiska knappar och ett optiskt öga
Sett till hur snabbt Iphone's root har knäckts gång på gång förstår jag inte hur det skulle vara svårare att roota en Androidlur... Nåt jag missat? F.ö. så blir det en Desire för mig, dock inte på den nivån att jag beställer en innan jag känt på den men har svårt att se något som talar emot Desire. Hade jag lika gärna kunnat leva med en Nexus One? Förmodligen, hehe...
Jag är i precis samma sits - står också och väger mellan Legend och Desire, trots att jag är rätt nöjd med min Hero (utom kameran då, som är riktigt skitdålig). Det som gör att jag gillar Legend är onepiece-aluchassit som nog är det snyggaste jag sett i telefonväg... Om alla andra telefoner är Acer-laptops så är Legend en MacbookPro Det jag gillar med Desire är snapdragon-processorn och 3,7"-skärmen. Legend: Snyggare (imo). Lite mindre footprint väl - lite smidigare. Desire: Kraftfullare, bättre skärm, men ser aningen klunsig ut, tycker jag... Jobbigt val...
Jo jag skulle välja Desire men skulle först ha koll på hur det är med en rootning. N1an ser ju ut att bli ett gigantiskt fiasko för Google....mycket märklig marknadsföring. Slutligen så är Sensegränsittet det som avgör till Desires fördel.....
Tvekar att rätta felstavningar men marcinr avser att pensionera - och visst är Heron'n inte ens ett år gammal, hehe, så håller med om att det kan tyckas lite vansinnigt. Å andra sidan är hårdvaran i Heron rätt outdated sett till vad som händer inom smartphonemarknaden just nu och nyare lurar ligger 2 generationer senare i CPU-arkitektur samt på 800Mhz eller högre. Större skärm är det ju också många som vill ha och det är först nu som det kommer Android-lurar med större än 3.2"... Men i stort håller jag med om att det egentligen är rätt knäppt, hehe...
Beställt en Desire. Hoppas på att ha bluetooth kontakt med N958G och kunna utnyttja en bra balanserad mobilkamera.
Det här finns det ju absolut inga garantier för. Det är ju fortfarande upp till HTC att se till att drivrutinerna funkar, och de kommer antagliigen att vara mer intresserade av att sälja Desire, än N1.
Inga garantier? Google utvecklar android. Nexus kör en "ren" version av android. Mer än så behöver jag väl inte säga. De marknadsför den precis som de vill. Fiasko? På vilket vis? Och kom nu inte och säg att de sålt få osv. Hade deras primära mål varit att sälja många exemplar av Nexus så hade dom inte sålt den endast via Internet, fast så långt orkade du inte tänka va?
Jo 74dagars försäljningen kan väl inte betraktas som något annat än ett miserabelt fiasko. http://www.idg.se/2.1085/1.303114/googles-telefon-ar-en-flopp Jag tror väl knappast att man kan få till något större intresse för N1an även när den finns i butik.... så jag ser det som usel marknadsföring av en bra produkt.
Du är alltså så dum. Otur för dig. Hade Google velat sälja maximalt hade man för det första gjort mer reklam för den. Man hade sedan inte begränsat försäljningen på det sätt man gjort. Som jag sa tidigare, deras primära mål var inte att sälja så många mobiler som möjligt. Sedan är ju IDG i klass med aftonbladet när det kommer till att vinkla till artikelnamn. Google sa ju själva att sättet de sålt Nexus på är "framtiden". Hur kan ni säga att det är ett fiasko då ni inte vet den bakomliggande tanken som google har? Hur många förutom de med uns prylbög i sig visste om att denna mobil skulle komma? Vad kan det bero på att google höll den extremt hemlig ända fram till releasen? Ett par kurser i marknadsföring och logiskt tänkande ordineras till samtliga som tycker att IDGs artikel inte är som att jämföra äpplen och päron.