Desire eller legend?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av mackann, 4 apr 2010.

1. mackann

mackann Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Tre och Comviq
    Telefon:
    Samsung s24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre och Comviq
    Telefon:
    Samsung s24 Ultra
    Tjena jag har för några dagar sedan beställt en Htc legend, men börjar fundera på om jag ska använda ångersrätten som man har och ta en desire istället?
    Jag är ingen mobil nörd direkt eller så har en samsung touchwiz nu.
    Men läst att den är snabbare osv desire, tog legend mest för att den är mindre, men det verkar ju som dom är lika stora typ?
    Dock läst att Desires batteri tid ska vara mycket sämre stämmer det?
    Mobilen måste klara iaf 1 hel dag 7 på morgonen till 9 på kvällen utan att dö med ett normalt användande (kanske 1 timma samtal, 10 sms, 30 min surf på msn,aftonbladet och facebook, 2 timmars offline spotify lyssning)
    Det jag kommer använda mobilen till mest är vanliga samtal och spotify och ta lite kort, kanske kolla facebook och msn i mobilen ibland med, kommer även köpa ett bra gps program och ha den som gps.
    För priset är nästan ingen skilnad det skiljer 200kr bara mellan mobilerna för mig.
    Så va tror ni jag kommer bli nöjdast med?
    Byta ut legenden nu innan jag fått den mot Desire eller satsa på legenden?

2. Will3

Will3 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har beställt en Desire själv, gillar inte riktigt hur knapparna sitter under skärmen på Legend

3. amobofis

amobofis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Funderar själv på vilken jag ska välja, Legend är ju välbyggd som få, men Desire har bättre spec. Jadu, inte lätt...
    Jag har inte beställt någon av dom ännu, men är väldigt nära, fler ggr. varje dag ;-)

4. DramaticBaby

DramaticBaby Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en Desire på väg. Legend har ju en mäkta vacker design, men för mig som är en pryltok så är ju givetvis det som sitter inuti mer intressant. :cool:

Så länge designen inte är direkt ful så är det okej för mig.

Vad jag vill säga med detta är:
    Välj utifrån vilka krav och preferenser du har på en mobil. Är designen viktig för dig? Om du bara ska köra spotify, ringa, slösurfa och sms:a lite och inte känner ett behov av att köra applikationer så visst räcker en Legend. Det räcker säkert för mig också, men som sagt jag tycker om de tekniska specifikationerna så det är vad som tippar över för mig.

Legend - Om du gillar utseende, och inte är i "jättebehov" av en riktigt snabb mobil.

Desire - Om du älskar prylar och känner att du vill ha en riktigt snabb mobiltelefon, med möjlighet att även kunna köra exempelvis tunga webbsidor.

5. mackann

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Tre och Comviq
    Telefon:
    Samsung s24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre och Comviq
    Telefon:
    Samsung s24 Ultra
    hmm fan så svårt :D Gillar ju utseendet på legenden och vill ha en snygg mobil :P men fan gött och ha den snabbaste mobilen med även om man kanske inte har full användning för den :D fan kan inte bestämma mig ......

Kom och tänka på det, tappar ju mobilen från soffan/fickan/sängen och liknande ibland, håller legenden bättre för det tror ni? med tanke på att den är inte i plast som desire?

Last edited: 4 apr 2010
  6. DramaticBaby

DramaticBaby Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skulle tro att den tål ganska mycket mer än Desire. Därav inte sagt att någonting innanför skalet går sönder ;)

7. Smoother

Smoother Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dom har ju fått ungefär samma recensioner i poäng

Oftast har dom fått nästan fullt i allt, förutom att Desire får 4/5 typ i Design och Batteritid och Legend får 4/5 i Performance och skärm.

Så i stortsett bland topp i klassen batteritid + maxad design vs maxad performance + maxad skärm = är det man väljer mellan.

Sedan tror jag att med byggkvalitén på de flesta av dagens mobiltelefoner är det skärm som spricker och jag tror nog att den spricker lika lätt på båda 2. Det är inte ofta man ser en bakdel eller kanter på en telefon som spricker.

Last edited: 4 apr 2010
  8. mackann

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Tre och Comviq
    Telefon:
    Samsung s24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre och Comviq
    Telefon:
    Samsung s24 Ultra
    hmm blir nog legenden då .. men svårt val asså :P

9. asphyxie

asphyxie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hade lite samma problem. Jag är ju både teknikkåt och utseendefixerad, så båda lockade ;)
    Men jag bokade en Desire tillslut ändå - känns som man få mer mobil för pengarna + att man aldrig vet när man behöver den extra kraften.

10. Smoother

Smoother Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma här jag nöjer mig med Bra design istället för den bästa. Främst för att performance har mer fördelar än Design. Då den förmodligen kommer räcka längre i och med att mer krävande spel kommer att flyta bättre, krävande program kommer flyta bättre, hemsidor laddar snabbare och att det är helt enkelt trevligare att använda den stora skärmen till surf, film och att skriva mail/sms etc.

11. Ellumination

Ellumination Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Telefon:
    S20, OP6T, P10, OP2, Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    S20, OP6T, P10, OP2, Nexus 6P
    Jag tycker faktiskt inte att Ledgend är såå bra! Knapparna är väldigt hårda och plastiga, inte riktigt min deal.

Plus så finns det ingenting som är snyggare än en skärm :D

12. lestander

lestander Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    Glöm inte att aluminium lätt deformeras när man tappar det i golvet. Har en fjärkontroll till min tv som e i aluminium, tappade den från soffbordet, och fick genast problem med knapparna då hela "chassit" på fjärren deformerades. Vilket inte kommer hända med en "plast" lur!!

Har kollat på legend, men valde desire flera ggr om!!

Robban

13. Mattias03

Mattias03 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Legends knappar under skärmen är väldigt jobbiga och man får trycka relativt hårt för att aktivera dem.
    Desiren är nästan 2x så bra prestandamässigt.
    Kan ju inte säga nått om Desires känsla lr så för ingen har ju känt på den som jag känner men för mig är det ett enkelt val; HTC Desire.

14. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

jag tänkte flika in med en fråga i samma ämne, hoppas någon kan hjälpa mig, köpte ny mobil för ett halvår sedan(samsung),den gick sönder 4 ggr på den tiden,jag pratade då med tele2 kundtjänst och sa att jag vill helt byta märke till något annat,vilket gick bra, dum som jag var så bytade jag till ericsson vivaz, denna telefon fungerade i 2 timmar innan den stendog,och nu är även denna ivägskickad för ett utbyte mot en ny vivaz, jag har verkligen funderat och jag gillar inte alls vivazen, kan man ångra sitt val och ta en desire istället?

jag vet ej om jag har någon ågerrätt på vivazen då jag valt den i utbyte, då min samsung reklamerats, räknas utbytet som nyköp? om så är fallet så borde jag ju kunna utnyttja bytesrätten och skicka tillbaka vivaz:en en andra gång för utbyte mot en desire.??

känns som en väldans röra,,, men man vill ju vara nöjd..

ursäkta om jag lånade tråden.

15. Mattias03

Mattias03 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Betalade du extra för vivazen eller köpte den?
    Jag tror inte du kan reklamera den eftersom det var ett utbyte. Men om telefonen varit inne 3 ggr för lagning tror jag man har rätt till att få pengarna tillbaka typ.

16. Noctrl

Noctrl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F3
    Ser inga skäl förutom design att välja Legend över Desire då prisskillnaden är marginell.

17. tomishu

tomishu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    387
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel Fold
    Legend är en grym telefon som är snabb som attan med allt, jag vet då jag ägde en sån ett par dar.

Det fick mig att bestämma mig för en Desire i framtiden, då jag inte kan "leva utan" den större skärmen som t.ex. min iphone har.

Jag håller även med tidigare talare då jag också tyckte att knapparna i Legenden var lite plastiga och satt lite knepigt till.

18. Asteroid

Asteroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Desiren har ju mer i minne vilket gör att den fungerar snabbare när du har fler appar uppe samtidigt du har även nästan dubbel processorkapacitet. Legenden har ju nästan hälften av minneskapaciteten. Du har dessutom större skärm på Desiren, vilket är rätt skönt när du ska surfa. För mig är valet självklart...

19. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

.

hej!

jag betalade extra för vivazen,hade jag vetat att desire:n skulle komma så snart så hade jag tagit den i stället för vivaz.

så jag vet inte om det räknas som nyköp i och med att jag betalade en liten summa för mellanskillnaden för vivazen, annars får jag ta och sälja den,
    jag måste väl ändå ha full garanti på vivazen,det är ju bra att ta med i annonsen.

20. mackann

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Tre och Comviq
    Telefon:
    Samsung s24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre och Comviq
    Telefon:
    Samsung s24 Ultra
    okej nu fick ni mig att ringa och ändra till desire istället haha :D fan detta var svårt val asså :P