Desire eller X10

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av lestander, 5 maj 2010.

1. lestander

lestander Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    Hej

kommer att lägga en beställning på en Desire eller X10 om 2 timmar.
    Vilken ska man välja?
    Sett mycket problem ang. Båda två!!

Vad jag ska använda den till är mestadels surfning, då det kommer bli min "andra" telefon som jag använder när jag jobbar i Norge.

Så vilken ska man välja!?!

2. Ellumination

Ellumination Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Telefon:
    S20, OP6T, P10, OP2, Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    S20, OP6T, P10, OP2, Nexus 6P
    Jag har inte riktigt testat X10 så mycket, men om man ska gå efter vad man har hört så.. Desire!

jag har en och är otroligt nöjd :D

3. edsbyn

edsbyn Guest

Om du läser på m3 recensioner så hade desire 9/10, och x10 5/10.

Jag har en desire själv, och är grymt nöjd med den. Fördelarna för desire är android 2.1 (x10 har 1.6) sense gränsnitt som jag tycker är så mycket coolare än x10:an. Och så har desire multitouch vilket ger så mycket bättre surfningsupplevelse mm.

x10:ans enda fördel som jag ser det är att den har större skärm på 4 tum (desire har 3,7). Kan ju vara en nackdel om du vill ha en smidigare och mindre telefon.

4. Trexgbg

Trexgbg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    En fördel til för X10 är kameran som är ganska mycket bättre på X10.

Sen så kommer ju med den nya kommande uppdateringen till X10 Videoinspelning i HD.

Fast jag hade nog ändå valt en Desire!

5. edsbyn

edsbyn Guest

Såg det nu, fast när x10:an får 2.1 i höst har säkert 2.5 släppts då, så då är 2.1 stenåldern igen. Och htc brukar vara snabbare med uppdateringar än ericsson. Men det kan ju ändras.

Men som sagt, satsa på en desire!

6. lestander

Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    Ajaj. Fan nu blev de inte lättare, var lite inställd på X10:an då kameran verkligen är bättre.
    Visst kommer jag att göra annat än bara ringa å surfa, men visst kommer 2.x vara gammalt.
    Men man kan ju inte tänka på de hela tiden, då kan man ju aldrig köpa nått, då de säkert kommer nått nyare i morgon.

Vilken har bäst ljud vid uppspelning av ljud?!

Fan. Kan inte bestämma mig, Ska kolla m3 recention på den. !!

7. fetakniven

fetakniven Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Snälla, basera inte ditt beslut på en recension från m3. De är ett gäng tomtar med ingen större koll på tekniken. I tidnigen Android (från Mobil) fick X10 90% precis som Desire.

8. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Dom på Mobil är iof ännu större tomtar men läs runt och läs flera olika recensioner. Även utländska som inte gillar eller hatar SonyEricsson bara för att dom har svenskt påbrå.

Jag har kört iPhone så länge innan jag skaffade Desire så jag är inkörd med multitouch sen länge och skulle inte klara en sån här telefon utan det så X10 går bort direkt för mig.

Sen tycker jag inte X10an imponerar alls men vi har ju alla olika prio. Att kameran är lite bättre i X10 spelar ingen roll för bilder jag verkligen vill ha tar jag med min systemkamera och Desirens bilder blir så pass bra så dom duger för partybilder och sånt.

Musiken i Desiren är ett stort minus rakt igenom. Speciellt högtalaren, så om man ska köra mycket musik och är lite kräsen så ska man inte köpa en Desire. Har ingen aning om hur X10an är men sämre kan den inte vara.

9. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Om du vill ha objektiva svar på din fråga så är du helt klart på fel forum ;) Här hittar du alla oss som väntade 3 veckor extra för att få en Desire istället för att köpa X10 ^^

Men ok om jag ska övertala dig så säger jag följande:
    -Bättre stöd för snapdragon i android 2.1 (ger snabbare telefon)
    -Multitouch-stöd gör webbrowsing till en fröjd (ok, jag erkänner apple har lyckats bättre men om valet är att vara utan...)
    -Bättre svärta i skärmen tackvare AMOLED (Kan även vara en nackdel då skärmen kan upplevas rödaktig under vissa omständigheter - inget som stör mig dock)
    -Sense-gränssnittet. (Fråga om tycke och smak, men jag gillar det. Mycket.)
    -Desire är mindre plastig än X10.
    -Desire är billigare (men det medföljer inte ett SonyEricsson MW600 Bluetooth headset värde ~500:-)

(Har för mig att det ska komma en uppdatering till Desire som gör det möjligt att spela in 720p video)

Lycka till med valet ;) Det glädjer mig att det blir en android oavsätt :D

10. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det finns två saker som är bättre på X10:an.

* Den är snyggare
    * Den har bättre kamera

Sedan ligger allt till Desires fördel.

* 2.1
    * Sense
    * Mer utvecklare till telefonen
    * Mindre laggig
    * Känns smidigare att hålla i
    * Bättre skärm

Högst personliga åsikter men jag vet inte någon som än tyckt annorlunda... En arbetskamrat till mig har alltid älskat iPhone och således hatat Android. Han lekte med en X10:a för två helger sedan. Måndagen efter så undrade han om vilken telefon som var gött mos med Android på. Jag tipsade om Desire. Han åkte och titta på en och när han såg att lagget som finns på X10:an inte fanns på Desire slog han till på plats i affären.

Desire alla dagar i veckan - med andra ord!

PS, jag har en Liquid och är ganska objektiv. Jag önskar att X10:an inte vart laggig. Men än så länge funkar Sense bättre.

11. lestander

Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    har iphone 3gs idag, men jag vill inte använda den nu när jag jobbar i Norge då blev svin dyrt, tyvärr så är den op låst till Telia.
    Så den telefon jag köper kommer typ att vara andrahands telefon så att säga.

Mt kommer man sakna på X10:an skulle ja tro. Men samtidigt så tycker jag de verkar vara en okej uppdatering på gång till den!?

Fan.

Men men, vi får se var den finns på lager, åker hem nästa vecka, finns desire inte i lager men X10:an finns så blir de x10, finns desire sp blir de nog den!

12. planis83

planis83 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    Jag har bytt från en iPhone till Desire.
    Fick den i fredags och jag ångrar inte en sekund!
    Brorsan däremot som samtidigt köpte en X10 har ångrat sig och nu bytt till en Desire...
    Även han körde med iPhone innan.

Desire knäcker allt just nu.

13. johfel

johfel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en Iphone som tjänstetelefon, köpte en X10, som jag efter 10 dagar gav till min fru och köpte en Desire.

Vill säga att både X10 och Desire är riktigt bra telefoner.

X10ans skärm är underbar att se på, har man bägge lurarna i varsin hand så vinner X10. Det är skillnad i storlek.

Desiren flyter mycket bättre, sense är mycket roligare att använda än timescape/mediascape.

X10ans kamera är superb, Desires kamera är OK. Tar du mycket bilder och filmar är det en faktor.

14. lestander

Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    blev en bestællning på en X10, man kan ju alltid sælja den om man inte skulle vara nøjd, var lite den større skærmen och den bættre kameran och det bættre ljudet i mediaspelaren som jag føll før.
    Så vi får se, surt som fan att man inte åker hem føræn næsta vecka!!

som tur e den ju inte Op låst, så man kan nog få en bra slant før den i norge :) (om man skulle bli missnøjd)