Desire eller X10 ?

Diskussion i 'Allmänt' startad av fanofslash, 19 apr 2010.

1. fanofslash

fanofslash Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skall uppgradera mig från min SEw980. Men kan inte bestämma vilken utav
    x10 eller Desire jag skall/bör välja.. Vilken av dessa är bättre på Musik/Video och vilken är bättre på att skicka sms/mms ? Och vad bör jag tänka på när det gäller en Android telefon mot en "vanlig" SE lur ??

2. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Tja, det viktigaste av allt är IMO flatrate data-abb. Att alltid vara uppkopplad är ju själva finessen med smartphones, och att då inte behöva bekymra sig över dataförbrukning är ett måste, annars skulle i alla fall jag bli tokig.
    Annars tycks ju Desire vara överlägsen på de flesta punkter såväl mjukvaru- som hårdvarumässigt. Men frågan är nästan omöjlig att besvara - Aftonbladet eller Expressen?

/Mats

3. wimanx

wimanx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har själv en Desire, så kan enbart svara för vad den klarar.

Musik mässigt så misstänker jag båda är lika, förutsatt att Andriod 1.6 klarar applikationen Meridian (för att spela FLAC)
    Video så är båda lika, dock så har Desire snabbare chipset (Snapdragon)
    sms/mms, båda är lika, iom att du kan installera sms apps från Market (Handcent)

Tror det mest kokar ner till om du är trogen SE eller ej :P

4. Validus

Validus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

SE X10 har större skärm så den lämpar sig bättre för film än desire.
    Dock så har skärmen inte multitouch om man nu går igång på en sån sak.
    Samma CPU som desire (1ghz snapdragon)

Designen på SE luren är snyggare, och man slipper fula sense från HTC.

Mitt val mellan dem 2 hade varit X10

5. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För att surfa med en laptop över android behöver du antingen något suspekt specialprogram eller roota telefonen (Förutom i en del tillverkares fall) och de flesta dumbphones klarar av det nuförtiden. Verkar vara något som slår de flesta teknikintresserade som udda.

6. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Tror att de är hyffsat likvärdiga när det kommer till sms/mms :)

X10an har ju något större skärm som kanske ger en liten fördel om man vill titta på film eller dylikt. Sen ingår det ju ett bt-headset med. Sen har ju Desire inte bara singeltouch som nämnts om det är av intresse för framtida spelade lr så.
    Ta den telefon du tycker är snyggast :)

Jag valde X10 i princip endast för den något bättre kameran

7. Phelerox

Phelerox Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har själv en Desire och skulle rekommendera den! Nackdelen mot X10 jag ser är att Desire enbart har 150mb tillgängligt på ROM:en för applikationer, medan X10 har 400mb. Den här begränsningen kommer att få mig att roota.

Dessutom har X10:an bara Android 1.6 tyvärr.
    Fast.. X10 har ju sitt eget SE User Experience, som innehåller appen Mediascape (musik och videospelare), så "lika" på den punkten tycker jag inte de är! (iofs har Sense också en egen musikspelare antar jag, men troligen lite sämre (inte provat))

HTC Sense på Desire har Internet-delning.

8. TLink

TLink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag inte använt Desire alls men har läst och kollat på bilder :)
    Jag va intresserad av den tidigare och valet stod mot slutet mellan samma mobiler du undrar över. Jag tror inte valet är så lätt förrän man egentligen sitter med telefonerna och har lekt med dom.

De är likvärdiga telefoner under skalet bortsett lite på minnet och kamera som båda är tillfördel på X10an vad jag har förstått och kameran ska enligt vissa vara "riktigt" dålig ändå vilket är förvånande.

Jag ÄLSKAR mediascape kan jag säga. Riktigt bra och telefonboken/kontakter är också riktigt bra men här undrar jag om det är android eller om SE har pillat? Timescape är intressant men jag har inte riktigt funnit ett större användningsområde för det ännu. Det saknar också lite "viktiga" funktioner som att kunna svara direkt på t.ex twitter och fb.

Desire har MT vilket X10 inte har men vetifan om det är till fördel för Desire här som det ser ut nu med funktionen MT. Det är iaf inte till fördel X10. Hugget som stugget känns det för mig.

Skärmen på Desire är knivskarp vad jag har förstått men akta dig för solen för där tar X10 poäng men annars fördel Desire.

Designen är lite intressant för jag tyckte förut att Desire va riktigt snygg men desto mer jag kollar och pillar på X10an så tycker jag den blir snyggare för var dag och Desire blir bara fulare och fulare i mina ögon. Det är en smaksak.

Att X10 har 1.6 och Desire 2.1 har jag svårt att just nu se som nån nackdel, kanske för att jag inte veta vad 2.1 har som jag skulle sakna i X10. Lite småpul finns det såklart i X10an som kan fixas med 2.1 men Desire är inte helt felfri den heller. Jag ser då hellre att SE fixar 1.6 perfekt istället för att ge den 2.1. SE har dessutom lagt till lite extra för att kompensera för bristen på 2.1 vad jag har förstått.

Det är skitsvårt att säga vad du ska välja. Prova och lek lite i nån butik, kolla runt. Jag har en X10 och har haft den i 2 veckor snart och det finns INGET som skulle få mig att byta till en Desire som det är nu iaf. Jag är supernöjd med min "telefon" :)

Jag har haft SE hela mitt liv och har alltid gillat deras telefoner så jag vet att de kommer inte göra mig besviken nu heller, eller framöver med väntade uppdateringar.

9. fleischer444

fleischer444 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Anledningen för att jag bytte till en Hero är för att jag har alltid tyckt ericsson lurar har varit sega. Har inte använt X10 men i dom recensioner jag sett så verkar även den vara rätt seg. Men det har ju utlovats en patch så det löser sig nog.

Tror helt enkelt att det beror på vilket interface man gillar. Själv gillar jag Vanilla bäst men därimot har HTC egna program som väger upp att man får Sense såsom eget tangetbord/internetdelning mm.
    Heron var lite slö när minnet började ta slut med Desiren är riktigt snabb. HTC gör bra skit helt enkelt.