Desire fryser random efter flashning

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Kroged, 12 december 2011.

1. Kroged

Kroged Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Rootade och flashade min Desire för ett par veckor sedan och har efter detta haft problem med att mobilen fryser allt för ofta vilket gör att ja måste hårdreboota (rycka batteriet)..

Ja kör senaste leedroid (v3.3.3).

Märker ju inte alltid direkt när mobilen fryst men det händer väldigt ofta i samband med telefonsamtal, te.x att motparten lägger på och då fryser mobilen.

Sen var jag med om i helgen att när ja hade igång mobilt nätverk och gick in i en byggnad där det fanns 0% mottagning och när mobilen då inte hittade nät så frös den.

Ett annat symptom är att när jag försöker gå in i samtalshistorik för någon så får jag meddelandet "processen com.android.htccontacts för programmet Kontakter stoppades oväntat. Försök igen." *Tvinga fram en stängning*

Jag provade o flasha en gång utan att köra factory reset men den var ju rätt instabil så tänkte att ja väl får köra en ordentlig wipe så tog backup på lite allt möjligt med titanium backup, mycket inställningar osv. Funderar på om det kan vara någon inställning som får fram fenomenet?

Tänkte att där kanske finns någon här som kan ge mig lite tips o så innan ja provar o flasha om en tredje gång. Har sökt runt lite men inte hittat någon med liknande problem. Hoppas ni har överseende om problemet redan är kännt.

Tack o hej!

Last edited: 12 december 2011
  2. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    vilken Radio kör du? ifall det nu kan ha inverkan som gör detta?
    vill du inte byta ROM så kanske testa en annan kernel.
    eller testa en annan ROM

3. Denko

Denko Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vilken version kör du med? "standard är väll 3.0.8.2 så du kör väll med någon utav data++ eller a2sd versionerna?

Last edited: 15 december 2011
  4. Kroged

Kroged Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Stämmer. Kör a2sd-versionen.

Jag har inte pillat på Radio så de borde va standard.

5. Kroged

Kroged Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej nu verkar den hänga sig såfort den försöker ta emot ett sms, vilket den inte verkar lyckas med för jag ser inga sms när jag väl hinner gå in i meddelanden och kolla.

Om jag ska prova någon annan rom, vilka rekommenderar ni? Jag vill ha något som liknar orginal med sense men så uppdaterat (och stabilt) som möjligt.

6. JonteeU

JonteeU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Testa oxygen dom flesta tycker den e stabil! :)

7. Kroged

Kroged Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har läst runt och läst en hel del possitivt om cyanogen så tänkte prova den först. e de samma problem då så får jag börja undersöka om det blev något knas när jag partionerade minneskortet.

8. Denko

Denko Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har ifall inga bra minnen utav leedroid. Den krånglade mer en någon utav rommarna jag har kört och då har jag betat av en 5-6 st snart. Jag kör Miui med en ext3 på 1 gig och kan inte vara mer nöjd. Annars är Oxygen eller CM bra och väldigt stabila rommar både med data++ och a2sd.

9. Kroged

Kroged Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu e ja jäkligt kokt på min telefon.. jag har provat att flasha om till flera olika rommar, samma resultat, ringer någon så hänger sig telefonen. i 8 av 10 fall ca..

Jag har provat att formatera om minneskortet helt och hållet o göra om partioneringen, samma sak.

Ikväll lät jag min kompis som gjort samma procedur på 3 andra desire, göra samma sak på min. Ändå så när vi bootar mobilen och jag inte ens hunnit ta in någon backup, så hänger sig mobilen när någon ringer mig?!

Då chansade vi och körde in senaste radion. Se på fan, nu kunde ja svara på 3 samtal på raken!! Lycka!!

Kör hem, tar upp mobilen, tadaa! fryst IGEN!.. bootar om, fryser såfort ja slått in ping-koden.. två gånger på raken..

tro mig, det är INTE fel på leedroid, det är något annat i det här fallet.

10. robe42

robe42 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Logcat är kanske inte min starkaste sida, eller en sida öht i min värld, men borde väl finnas något program som kontinuerligt fyller på ett dokument på sd-kortet med infon från logcat...och på så sätt kan man se senaste händelsen när mobilen låste sig?

...Bara en tanke.

11. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hade detta problemet innnan, jag testade ändra till WCDMA i mobil nät. Det funkade en liten stund.. så det hände heeeela tiden jag fattade verkligen noll. Men det visade sig vara minneskortet, testa formatera det genom datorn. INTE snabbformatering, utan full formatering. Och använd t.e.x Amon Ra recovery för att partionera det. Så löste det sig för mig.

Lycka till!

12. Kroged

Kroged Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag idag lät min kompis göra om flashningen så gjorde han en total formatering på minneskortet.

Är också lite inne på att det kan ha med minneskortet att göra då jag bytte upp mig till ett 8gb när jag skulle flasha om första gången och efter detta har jag fått problem med hängningar.

13. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SÅ!!! Nu fick jag min "beskärda" del he he Min blev exakt likadan nu.
    Började häromdagen med att den frös när ett samtal kom.
    Nu frös den direkt så fort jag ringde till den, flashade nyaste radion för att testa.Nej samma problem.OK tänkte jag, ska jag ska jag gå ut i vedbon och slå yxan i den? Eller ska jag ta det omaket och tömma SD kortet?
    I Linux startade jag "Krusader" som är en filhanterare med dubbla fält.
    Skapade två mappar på disken, i den ena kopierade jag allt ifrån FAT32 partitionen, i den andra det som fanns på EXT4 delen.Sedan startade jag Gparted och tömde kortet på allt, skapade 2 nya partitioner och kopierade tillbaka allt igen.
    Eftersom jag blev tvungen att logga ut mig i root på datorn när jag grejade till EXT delen på kortet så blev jag också tvungen att ändra tillbaka "läs och skrivrättigheterna" igen.Lite bökigt. Först mappen som jag ändrar enkelt sedan starta en terminal inne i mappen och där skriva chown benhur * så vips blir allt inne i mappen gruppens rättigheter.

Luren ser ut att gå som en klocka nu, jag har i alla fall inte lyckats att få den att frysa igen. :P

JO det har med SD-kortet att göra detta problemet. Ska handla ett nytt klass 10 på Webhallen.Ju snabbare desto mindre hängningar.Mitt är ett klass 4 och det är nog inte tillräckligt? Men luren går bra igen.

Last edited: 18 januari 2012
  14. Kroged

Kroged Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

15. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
  16. Kroged

Kroged Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dustin har 4gb class 10 för 80kr, räcker väl långt med 4gb. Ska nog slå till på ett sånt

17. Kroged

Kroged Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var väldigt hoppfull, beställde det där klass 10kortet från dustin i torsdags, hämtade det igår, partionerade just upp det, in med nya romen, bootar o kör igenom settings o sånt. tar flickvännens mobil o ringer, skärmen vaknar o sen fryser det..

ger fan snart upp o köper en *phone...

Edit: Har kört en restore på luren nu, körde in den backup jag tog precis när ja hade rootat men innan ja flashade. sen bytte jag till minneskortet som satt i när jag körde med orginalromen. hittils har inte mobilen hängt sig...

Last edited: 21 januari 2012
  18. Kroged

Kroged Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu kört mobilen i "orginalutförande" i några dagar utan att starta om, eller råkat ut för hängningar. Vad kan problemet vara? Känns som att det kan ha med a2sd o göra. ska nog prova en rom utan bara för att se hur de funkar..

har ni fler tips o funderingar så bring 'em!

19. Kroged

Kroged Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Prövade leedroid utan a2sd, hängde sig ändå >_<:

20. Kroged

Kroged Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen som har fler idéer? börjar kännas smått hopplöst, vet inte vad jag mer kan testa.

har för övrigt provat med ett annat simkort också o de gjorde ingen skillnad