Desire hänger sig

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av kaiserclaw, 29 sept 2010.

1. kaiserclaw

kaiserclaw Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en HTC desire som hänger sig vid startloggan ("htc").. Efter ungefär 120 omstarter (ja, man måste ta ut batteriet då on/off-knappen totalvägrar att fungera) så startar telefonen till slut och allt fungerar som det ska och är happy-go-lucky.. Jag misstänkte någon form av kallödning och provade att starta om telefonen efter att den gått "varm", men samma problem..
    Idag tog det 32 omstarter innan fanskapet ens gick igång.. Väldigt spännande, men opraktiskt!

Jag har alltså en telefon som fungerar utmärkt så länge jag inte uppdaterar eller startar om den.. Vadfan? Vad göra? Har försökt med "clear storage" några gånger, men felet kvarstår..

2. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Lämna in telefonen? Om du tror det är en kallödning så behöver du byta ut delen.

3. kaiserclaw

kaiserclaw Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ta mig tusan! Jag hittade felet! Det visade sig vara volymknapp ner som hängt sig.. Jag märkte detta då ringvolymen sänkte sig själv under drift.. Jag rengjorde och vips, fungerar telefonen som den ska :)

4. pebo

pebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vilken tur

att du hittade felet själv för anovo hade uppdaterat
    programvaran och sagt att telefonen var hel....

5. lucian

lucian Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det är bara anovo som kan fixa en hårdvara problem med en mjukvara uppdatering:-D