Desire HD ljud

Diskussion i 'Desire HD' startad av droidslayer, 31 okt 2010.

1. droidslayer

droidslayer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tänkte höra med er som har telefonen eller vet nått om det är någon skillnad med Dolby® Mobile och SRS? och är hörlurarna bra som man får till?

2. fredrikstorm

fredrikstorm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kan avslöja att hörlurarna är kassa, har hört det av andra och då de inte ens är in-ear så lär de inte låta bra, man förundras över hur mobiltillverkare kan skicka med så kassa lurar till en sån hajpad telefon.

Kolla på iPod och iPhone som exampel, det är ändå kvalitéts prylar som kostar rätt mycket och med får man samma lurar som apple kört med i alla år.

3. UlfrikTB

UlfrikTB Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    AOSP 6.0 Marshmallow
    Det är det.

4. fredrikstorm

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

5. roblibob

roblibob Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det är vanliga så kallade earbuds till DHDn. Även om earbuds även ibland kallas in-ear så menar man vanligtvis de av gummi som man stoppar längre in i örat. De blockerar mer effektivt ljud utifrån. Men man ska inte tro att in-ear automatiskt är bättre än earbuds.

Men ja, vill man ha det bästa, så får man ju köpa det separat, som med all annan kringutrustning.

6. cinnak

cinnak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Med tanke på att DHDn inte är en MP3-spelare man kan ringa på, utan en telefon man kan göra en jävla massa saker på (bland annat lyssna på musik) så ser jag ingen poäng i att de skickar med bättre lurar än att man kan prata i telefon via dem (handsfree).

Dessutom kvarstår fakta att de allra flesta nöjer sig med t ex Apples lurar som kommer med iPoden. Varför? Folk skiter helt enkelt i hur det låter.

7. fredrikstorm

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vilket är jävligt synd! Det är en sån otrolig upplevelse att lyssna på musik med bra kvalle. Kör själv mina Sennheiser IE8 i datorn ibland där jag har ett X-fi ljudkort och spelar upp lite FLAC, det är så grymt så det finns inte!

8. Automan

Automan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ärligt talat så medföljer aldrig bra hörlurar, det får man köpa vid sidan om alltid.

Vad jag hört det lilla jag testat så är det enormt bra ljud I DHD när man använder bra hörlurar, väl värt att köpa fina lurar till alltså.

Högtalarna I denna telefonen är svaga och för ljus karaktär, men dock mycket detaljrikt ljud.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

9. MayaSpiritus

MayaSpiritus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skitsam

Jag bryr mig inte det minsta om kvalliten på medföljande lurar skall jag ha den för att lyssna på musik vill jag ändå själv välja lurar inte betala mer på telefonen för att få med några halv kassa i stället för hel kassa lurar.

Den stora frågan är hur är ljudet om man kopplar in ett par bra lurar???

Hoppas det är betydligt bättre än vad det va i Desire.

10. kentgoran

kentgoran Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Personligen så känns det som att många vill ha olika ljud"bild", och därför behöver olika sorters hörlurar. Jag tycker t.ex att mina helt vanliga Koss "The Plug" är hur jävla grymma som helst, och ändå pungar jag inte mer än 120kr på Gekås! :D

11. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Med tanke på att headsetet kan styra musikspelaren ser jag en poäng i att hörlurarna svarar upp mot användningsområdet. Ett rent telefoniheadset saknar dessa kontroller

12. UlfrikTB

UlfrikTB Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    AOSP 6.0 Marshmallow
    Antagligen därför många får allt sämre hörsel. Och de allra flesta bryr sig inte om den kvalité/dom detaljer de missar. Dock måste man upp i rättså höga prisklasser för att det ska göra någon riktig skillnad, men sedan får man ju vad man betalar för också.

Precis. Därför folk köper t ex Koss Porta Pro. Trendigt skräp.

13. Xeinon

Xeinon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

På tal om Desire HD's ljud så är ljudkvaliteten betydligt bättre än hos gammla desire'n. Ska bli kul att se om Swedroids tester visa samma sak :)

14. cinnak

cinnak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

du missade helt min poäng: folk skiter i kvalitén. och jag skaffar hellre egna lurar i $100>-klassen än pungar ut extra för att få med ett par som saknar den karaktär just jag eftersträvar.

Ljud är personligt. De flesta skiter i det. Och HTC är inga hörlurstillverkare.

15. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Näst sista meningen är jag med på att du skrev så att man förstod poängen (det var ju klartext), men resten???

Jaja, adda boy.

16. Tobias82

Tobias82 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kanske fel forum men det handlar ändå om ljud. Finns det några bra headsets som funkar med Desire HD? De flesta är ju in ear men det funkar inte på mig då de alltid ramlar ut. De som följer med telefonen är ju inte de bästa.
    Har försökt kolla på HTC´s hemsida men där säljer de ju bara de som följer med vid köpet. Ngn bra hemsida för detta?

17. anarfox

anarfox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

De flesta headset som använder 4-polig 3.5mm-kontakt (minitele) borde fungera. Dock inte säkert fjärrkontrollen på alla headsets fungerar.

18. Automan

Automan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ljudvolymen är inte speciellt hög, har hört högre ljud på bland annat min förra sgs och innan dess det högsta på motorola x720 (motorola har väl alltid varit bäst på högt ljud dock) som nu tjejen tydligen gillar.

Jag klagar på att jag skulle vilja haft litegrann hörgre kraftigare ljud på denna, men å andra sidan har jag inte hört någon telefon som har så detaljrika högtalare som denna har, där är den faktiskt helt fantastisk.. dock lite åt ljusa hållet, men ack så helt otroligt detaljrikt jämfört med allt annat jag hört när det gäller mobiler, sen om man pluggar in ett par riktigt bra hörlurar så kan jag säga att den är håller helt sanslöst hög kvalitet för en mobil, det är så man inte vill sluta lyssna någonsin på musik i denna luren ;)

Men när det gäller det detaljerade ljudet på högtalarna, så finns det en negativ sida... man bör köra minst 196kbps men helst 320kbps på mp3, ska testa bättre ljudformat sen, men de kräver bra källa för att man ska kunna njuta av den höga detaljrikedom dessa högtalare har. Det är ju logiskt, för har man högtalare med hög detaljrikedom så låter ju en dålig källa mycket sämmre på dem än mer normala högtalare.

Så det är inte bara negativt med ljudet på denna luren enligt min erfarenhet med min lur som jag haft nu i ca 1,5 veckor. Bara se till att ha en bra källa så märker ni själva hur bra de är.

19. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Hörlurarna är bara shit. Sitter också dåligt i örat.

20. Slite

Slite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

De är nog även crap vad gäller ljudåtergivning. Så nya hörlurar är ett måste om det skall låta bra.