Desire HD och DLNA-kompatibilitet

Diskussion i 'Desire HD' startad av CalWan, 12 okt 2010.

1. CalWan

CalWan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Enligt HTC UK:s spec, är DHD DLNA-kompatibel. Det framgår dock inte i vilken utsträckning, vilket får mig att fundera.

Jag utgår ifrån att DHD är M-DMS-klassad, alltså att, till exempel, en DLNA-kompatibel TV kan spela upp innehåll från luren.

Frågan är dock om den:
    1. Är M-DMC-klassad, vilket skulle innebära att jag med min DHD kan starta innehåll som ligger på en annan DMS-klassad enhet på min TV.
    2. Är M-DMP-klassad, vilket skulle innebära att jag med min DHD kan spela upp innehåll som hostas av en annan DMS-klassad enhet.

Någon som har koll på detta? Kanske via erfarenhet från vanilla Desire.

2. CalWan

CalWan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick svar från HTC angående detta, och de säger som väntat:

- Unfortanatly we dont have any technical information at all until the phone is released

Hoppas stenhårt på M-DMC-klassning.

3. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Maila till tawain istället. Dom borde veta bättre tycker man, eftersom htc kommer därifrån. Alla utanför verkar inte ha så mycket kolla på sakerna.

4. anarfox

anarfox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Det de har demat är iaf bara att spela upp material som ligger på telefonen på en DLNA-kompatibel uppspelningsenhet (t.ex. en tv).

5. utor

utor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    288

MINA ENHETER

http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/htc-desire-hd-717295/review?artc_pg=7

Detta gäller då musikspelaren, de skrev inte om någon liknanden funktion för video tyvärr.

6. CalWan

CalWan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

M-DMS-klassning har den definivivt, alltså att, till exempel, en DLNA-kompatibel TV kan spela upp innehåll från luren.

"you can play a movie you've captured or got on your phone with no problems"

Mina funderingar gäller M-DMC och M-DMP.

Edit: Frågan är också om den stöder transcoding. Jag kör Serviio på min Mac, vilket gör så all media anpassas till min TV i realtid. Jag är rädd att detta inte är möjligt på en DHD, vilket kan innebära att M-DMS bara fungerar med vissa TV-apparater.

7. CalWan

CalWan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har testat lite hemma och den stöder såklart M-DMS. Dessutom kan jag med mobilen starta filmer som ligger på den utan fjärrkontrollen till TV:n. Det enda som krävs är en DLNA-kompatibel TV och ett WLAN. Jäkligt smidigt.

Tråkigt att det hackar när man filmar i 720p bara.

8. twelve

twelve Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

en annan fråga är ju om man kan köra en vanlig 720p rulle till tvn via dlna? och om inte det går, går det kanske med den där dlna boxen man kan köpa som tillbehör?

9. stn

stn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Frågan är hur överföringshastigheten är trådlöst? Försökte på mig ett liknande projekt med att streama HD-filmer till min tv trådlöst genom en mediadator. Men det lagga något enormt och då har routern ändå en överföringshastighet på 54mbits tror jag.

10. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har fått det att fungera så jag kan se på video och bilder samt lyssna på musik med min DHD på PS3:an när jag använder Twonky Mobile... men har inte fått det att fungera med "Mediakällor". Men det är jäkligt segt.. ett avsnitt av Familyguy gick bra med när jag skulle se på en film på 1,5 GB så laggade det massor.