Desire HD + Spotify + Airport Express

Diskussion i 'Desire HD' startad av berka86, 19 dec 2010.

1. berka86

berka86 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Har en HTC Desire HD och kör Spotify Premium på den för att kunna lyssna på musik.
    Jag har också en Airport Express som jag skulle vilja streama musiken till från min telefon. Är detta i dagsläget möjligt?

T.ex. Spotify för iPad & iPhone har ju fått stöd för Airport Express.. Vet någon om detta stöd (Airplay) kommer att släppas till Android och HTC Desire HD?

Jag känner till och använder programmet Airfoil från min Mac för att kunna spela musik från Spotify till Airport Express men det löser inte mitt problem med att vilja använda telefonen som musik-källa trådlöst..

Några idéer och förslag på hur jag ska kunna streama musik från HTC DHD till Airport Express?

Tack på förhand!

2. SEALen

SEALen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Finns inte ännu. Dock verkar det finnas nåt projekt på G. Om du googlar lite så hittar du det. I annat fall får du väl köra nått av de många remote programmen som finns. Dvs du fjärrstyr Spotify på datorn i din Android telefon.

Annars kan jag rekommendera denna om du bara skall lyssna lite på morgonen i sängen :)
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=302761

För att vara så liten låter den riktigt bra och batteriet räcker bra länge om man inte poppar så de små högtalarna går sönder :)

3. berka86

berka86 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för ditt svar SEALen, jag kikade runt lite på google och som du säger, det är något projekt på gång.. Man får kort och gott hålla sig i kragen ett tag till...

God Jul

4. Falcy

Falcy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Gammal tråd, men rubriken är mer eller mindre perfekt.

Jag har en Galaxy S med ICS och vill åstadkomma precis det TS vill.
    Fungerar detta idag?