Hej! Är så att jag är sugen på en ny android och står o väger mellan att köpa HD när den kommer eller "gamla" desire, det jag funderar på är hur stor skillnad det är på telefonerna prestanda-mässigt, kommer en "normalanvändare" märka stor skillnad i flytet osv? Funderar även på om HD kanske inte är lite väl stor:S har en magic nu och den är ju verkligen inte för stor men känns som att HD'n kommer kännas bra mkt större..
Har också funderat lite på det här. JAg tycker att hårdvaran är mycket bättre på HD, och vill gärna ha det större skärm eftersom jag gillar att surfa på vägen till jobbet. De benchmarks jag har sett, visar ett ganska stor steg framåt prestanda mässit för HD också mot Desire.
okej, vilka är skillnaderna på hårdvaran? som jag fattat de så är den största att den fått mer RAM minne, mer ROM och en annan processor men som är lika snabb? rätta mig gärna om jag har fel! Tror ni det kommer bli en stor prissänkning på desire när HD kommer?
Kom ihåg att bara för att den har samma klockfrekvens som vanliga snapdragon, så betyder det inte att de har likadan prestanda så har det vart länge i PC världen, att det kommer nya processorer med samma, eller ibland kanske t om lägre frekvens, men är ändå snabbare. så är nog fallet med 2a generationens snapdragon också (scorpion), lite effektivare strömförbrukning och förmodligen lite snabbare
Gillar man stor skärm ska man ta HD utan tvekan, fast jag tycker ändå att desire är bra som den är, jag behöver inte en feting skärm som gör telefonen mer klumpig bara och inga fysiska knappar tycker jag är ett stort minus också, batteritiden tror jag heller blir ingen höjdare.
okej då förstår jag.. Batteritiden oroar jag mig inte direkt över då jag ändå laddar telefonen varje natt och kan för det mesta "stöd"ladda under dagen.. Hur är det sagt med nya sence då? det ska inte komma till de äldre telefonerna om jag fattat det rätt? Vilka är isof fördelarna med nya sence?
Vi vet inte om det kommer till de äldre telefonerna men enligt HTC så blir det inte så, men man vet aldrig. Sen är det säkert några som portar det på något sätt. Här har du hur det nya Sense fungerar https://swedroid.se/htc-demonstrerar-kommande-desire-hd-i-en-sju-minuter-lang-video/
nya Sense ska komma till samtliga HTC-telefoner som har Android 2.2, enligt spanska HTC. Och jag pratat med de svenska som också sa att "chanserna är mkt goda att det blir så". Du kan läsa mer om det i min blogg om vad jag skrev just om detta. Fick också veta av svenska HTC att Pepparkakan (Android 3.0) ska troligtvis komma till HTC Desire. Kanske inte så konstigt med tanke på att HTC vill inte göra samma miss som med Hero. De var mkt snabba med alla uppdateringar hos HTC Desire hittills, så jag tror att det här kan mkt väl stämma.
Killar, processor kommer att pwna då den har en seperat och starkare GPU (Graphics Prosseing Unit). Samt mindre tillverknings storlek gör den billigare och svalare! Gammla NYA! Personligen tror jag inte den är värt det, om dom var så snabba med att skita ut en NY Desire efter va.. ca 6 månader efter release så tror jag mer kommer. Hoppas bara att gammla Desire får Android 3.0.
Desire har Dual-touch alltså max två fingrar, Desire HD har Multi-touch, max 5 fingrar. Sedan så ska HD'n Ha bättre ljud också, enl. htc iallafall.