Desire HJÄLP!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av K-Boy, 7 dec 2010.

1. K-Boy

K-Boy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vet att det finns andra trådar om unroot, men jag har inte lyckats lösa problemet. Antingen så fungerar inte ruu'n jag tankat alls. Eller så vill inte telefonen installera den. Har prövat typ allt.

Ruggit irriterande då jag vill gå tillbaka till official fw.

Skulle uppskatta en riktig "unroot for dummies", enkel, saklig och med länkar till det jag behöver. Har upptäckt att det lätt spårarur och de som kan detta sitter och snackar i termer i 35 forumsidor istället för att hjälpa den lilla root nooben (jag) som sliter sitt hår och av ren frustration är nära till tårar.:cry:

Har VERKLIGEN kollat runt på forumet och en herrejösses massa andra sidor och försökt till höger och vänster men inte lyckats, så säg inte åt mig att googla eller läsa forumet. För det har jag gjort så att både fingrar och ögon blöder. Nu söker jag istället er expert hjälp.

Och ja, ja gjorde ett litet fel när jag rootade och läste kanske inte på så bra.

Öser nu all info jag kan hitta om telefonen och hoppas på en lösning.:ehm:

Sitter på en HTC Desire som rootades enligt dreamhawks(?) guide.

Bravo pvt4 s-on
    hboot-0.93
    microp 051d
    radio 5.09.05.30_2
    clockworkmod recovery v2.5.0.7

V 2.2
    Kernel 2.6.32.15-g6a358a9
    programvarunummer 2.10.405.2

Behövs någon mer info så skriv gärna vad. Är inte helt otekniskt lagd, bara ny på detta.

Uppskattar all hjälp.

:)

2. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Testat min unroot-guide ?
    Den WWE filen där fungerar inte, men det går att hitta andra.

Sent from my HTC Hero HD4 using Tapatalk

3. Suddenjr

Suddenjr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tjenare.

tanka hem denna: http://shipped-roms.com/download.php?category=android&model=Bravo&file=PB99IMG_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.2_Radio_32.49.00.32U_5.11.05.27_release_151783_signed.zip

Döp om den nerladdade filen till PB99IMG.zip och lägg den i roten på ditt SDkort (alltså inte i någon mapp på sdkortet).
    KOPIERA DET DU VILL HA KVAR FRÅN SDKORT TILL DATORN.
    Stoppa in SDkortet i telefonen igen.
    Starta om desiren genom att hålla in VOLYM NER+POWER, då startar du bootloader. Bootloadern kommer kolla igenom ditt SDkort och hitta PB99IMG.zip och sedan fråga dig om du vill installera uppdateringen, välj YES genom att trycka VOLYM UPP.
    Senaste froyo installeras och du kan lugnt och skönt använda din desire igen.

Det kommer ta en stund och se till att telefonen iallafall har 30% batteri kvar. Och starta inte om den förrän den har startat upp helt efter installationen.

Jag är rätt ny på det här och har tyvärr fått göra skiten 7 ggr sista dagarna..om inte mer..:P
    Hoppas det går bra!

4. pimis

pimis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

kommer hela telefonen att wipeas?