Desire i USA

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av shcizo, 20 apr 2010.

1. shcizo

shcizo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag ska åka till USA och ta mig en roadtrip i sommar och tänkte skaffa mig ett amerikanskt kontantkort medans jag är där. Det jag inte riktigt förstått är hur det funkar med Multi-band där borta. En del telefoner funkar väl inte med alla operatörer eller har jag fått det om bakfoten?

Frågan är helt enkelt; Funkar Desire med alla operatörer "over there"?

2. yottabyte

yottabyte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vet inte, men jag har ju hört att den är mest för europa med våra 3g band eller vad det heter. Men jag såg en Desire review från USA häromdagen. Orkade inte kolla så mycket då jag inte behöver reviews längre :P Här har du om du vill kolla http://www.youtube.com/watch?v=rSh-OH_0Lew Han kanske säger något om 3G etc i den filmen

3. shcizo

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det verkar som att T-Mobile skulle ta in Desire så jag antar att den funkar i deras nät iaf. De hade även rätt så bra Kontantkort med

4. ROCA

ROCA Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag sitter i samma sits. Ska också till staterna på roadtrip i sommar.
    Jag vet att det finns en operatör som har 3G nät, kan vara T-Mobile. Hursomhelst så ska det finnas 3G täckning.

5. Bao

Bao Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har också grubblat en hel del över det här, men jag drog slutsatsen att 3G inte kommer fungera med någon operatör. Jag minns inte exakt hur det var, men jag tror att T-mobile som ni nämner var närmast. Dessvärre använder den både 1700 och 2100 MHz, en för upstream och en för downstream och det fungerar bara med telefoner som är anpassade efter det. Desire kör 3G bara på antingen 2100 eller 900 MHz.

6. masspier

masspier Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

AT&T (3G) fungerar bra, men det är inte bara som i Sverige och gå och köpa ett kontantkort.
    Telefonen måster registreras hos operatören med telefonens IMEI nummer dessutom går det inte att få tillgång till internet via kontantkortet. Så ni som har tänkt att använda kontantkort till annat än att ringa, glöm det. Rekommenderar er som ska på "roadtrip" att använda en vanlig GPS eller köpa CoPilot till Desire, min gamla HTC Hero fungerar bra i USA så jag antar att Desire gör lika så men med kontantkort blir det som sagt begränsat till röstsamtal

7. shcizo

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag talade med en representant från t-mobile idag som hävdade just det, att det finns kontantkort (prepaid) med just dataaccess. 50$ för 500 minuter prat och obegränsad surf. Desto mer oroande att 3G inte fungerar dock

8. masspier

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

T-Mobile representanten har helt rätt, men haken är att du måste köpa en av deras prepaid telefoner för att få data access och eftersom kontantkortet är bundet till ett IMEI nummer så går det bara att anväda på en telefon. Operatörs hanteringen av mobiltelefoni fungerar helt annorlunda i USA. Dessutom är det inte helt lätt att gå till AT&T eller T-Mobile och bara köpa ett kontantkort då dom vill sälja hela paketet till dig dvs. en kontantkortstelefon.

9. shcizo

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ok, det var inte så hon sa till mig. Hon frågade om jag hade en telefon, jag svarade att det hade jag och hon påstod då att det bara var att knalla in till en T-Mobile affär och skaffa sig ett prepaid sim. Tror inte jag missförstod det.
    Så antingen ljög hon för mig eller så du lite föråldrade uppgifter :)

10. masspier

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu tror jag inte hon ljög för dig snara att hon inte förstod pga. att det är så stor skillnad mellan hur det fungerar i Sverige kontra USA, min senaste erfarenhet ca. tre veckor gammal :) Jag hoppas du har förstått mig rätt att det är "smartphones" vi pratar om, har du en vanlig Nokia eller Samsung så är det säkert inga problem.

Tips på bra pris på kontantkort. http://www.usasims.com

11. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 159
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    T-Mobile och AT&T bör fungera.
    Jag använde T-Mobile i min Magic när jag var i New York i julas.

Dock verkar det inte gå att koppla någon som helst datatjänst till ett kontantkort, det var iallafall svaret jag fick från T-Mobile när jag var där och skaffade mitt kort.
    Vet inte hur AT&T är på den punkten...

12. shcizo

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

ok, jag ger mig, du har säkert rätt. vi får se hur vi gör med telefonen där borta.

tack för hjälp och råd masspier