Desire med Iphone4-skärm +bättre batteritid......

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av marulk, 8 aug 2010.

1. marulk

marulk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    ...skulle vara perfekt. När tror ni en ny version av Desire kommer? Jag är tveksam inför Desire HD, för den kommer ha ännu sämre batteritid (läs recensioner om EVO) och jag tycker 4,3-skärm är onödigt stort.

2. iNDePeNDeNt

iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Ja, varför ska alla så kallade super nallar ha så stor skärm för? 3,2 -3,5 skulle vara perfekt för mig. Dom kunde ju satsat på att uppgradering av Legenden oxå tycker jag. Om dom slängt i en 1Ghz:are i den samt rätat ut hakan på den hade den vart given i min ficka! (Samt en del andra små förbättringar så klart.. bt / wifi m.m.)

3. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Vanliga Desire ska ju komma med superLCD, och det skulle enligt HTC ge den bättre batteritid. Du behöver nog bara vänta någon månad.

4. iNDePeNDeNt

iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Men vad i övrigt kan vara bättre med Lcd Desire'n? Lr blir de en budget variant av Amoled bara..? (Inte så insatt i skillnaderna.) Har en Desire själv men skulle inte tacka nej till mer kräm... Men rör det sig om fler minuter, timmar lr dagar??
    Nån som vet mer exakt när den är på g?

5. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Högupplösta LCD ger skarpare textrendering än AMOLED.

6. marulk

marulk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Ja, fast det är fortfarande 480x800 om jag inte har fel. Jag vill ha ännu bättre upplösning, (vill ha typ iphones 'retina display') och framför allt , ännu bättre touchteknik.
    HTC verkar ju ha satt in Atmel's chip MaxTouch i bla EVO, och Galaxy S har samma chip, så antagligen kommer det framtida HTC-lurar med Maxtouch också. Jag vill helt enkelt ha en uppdaterad version av Desire, helst med Gingerbread.
    Inte Desire HD, för den är för stor - och inte HTC "vision" (z), för jag vill inte ha fysiskt tangentbord.......

7. Andreas88

Andreas88 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det känns som vi väntar på samma sak. Tror dock inte än ny Desire kommer tidigare än Q1 2011..

8. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Ja, och en högupplöst OLED ger skarpare bild än en lågupplöst LCD... o_O

Den enda nämnvärda skillnaden mellan OLED och LCD är väl generellt (! - viktigt ord i sammanhanget!) bättre batteritid, svärta och kontrast för OLED, men bättre prestanda i solljus för LCD.

Last edited: 15 aug 2010
  9. SGS

SGS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Han menade en LCD med samma upplösning som en AMOLED ger skarpare textrendering om AMOLED skärmen använder Pentile matrix istället för vanliga RGB pixlar.

10. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Mjo, det är sant. I alla fall om "upplösningen" ska anses vara ekvivalent och man tittar på de linjer som ligger i linje med långsidan på telefonen.

Just upplösningen på PenTile och "vanliga" skärmar är lite intressant i sig faktiskt. Det är svårt att jämföra dem rakt av eftesom PenTile är uppbyggt på ett helt annat sätt. Om man enbart räknar antalet subpixlar så framstår ju PenTile på Desires AMOLED som extremt mycket "sämre" än motsvarande LCD, alltså riktigt jävla dålig :eek:. När man sedan börjar läsa om hur de har räknat ut det hela map ögats känslighet mot vissa ljus och annat så inser man att det egentligen är en ganska fantastisk grej de har lyckats med!

Last edited: 23 aug 2010
  11. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ett tips för att spara ytterliggare ännu mer batteritid med HTC Desire:

Stäng av onödiga synkar som Google Gmail, Twitter, FB, Aktier. Ha kvar bara en eller två, kanske FB och Väder. Även om ni stänger av Google Gmail så kommer ni få mail ändå eftersom ni är inloggade redan. Ni stänger av dessa tjänster genom "Menu"-knappen > "Inställningar" > "Konton och synkronisering". Ni kan även välja där exakt vad telefonen ska synka i programmet och vad inte.

Kan vara guld värt detta. Testar det själv nu och vi får se hur länge batteriet räcker även med "Mobilt nätverk" inkopplat.