Desire, Mobila nätet

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Orio, 29 jun 2010.

1. Orio

Orio Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Iphone 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 8
    Halloj!

Efter att jag haft min Desire i ungefär 2 veckor så börjar man ju hitta sina saker man stör sig på. Överlag är jag annars väldigt nöjd med telefonen.

2 saker jag stör mig en del på.

1:
    Mobila nätet, jag har en genväg till min homescreen där jag kan slå på och av mobila nätet. Trycker på knappen, knappen blir grön men inte fasen hoppar nätet igång för det. Stänger av det igen, slår på igen. Samma sak. Stänger av telefonen(Stör moment 2) och nätet fungerar sedan. Bara jag som har det så här?

2:
    När jag väl vill stänga av telefonen så kan det ta upp till 30min ibland för den att stänga av sig. Detta trots en hard reset för max 5dagar sedan, mindre än 10 applikationer installerade.

Kanske småsaker men dom bli jobbiga när man ska använda telefonen varje dag. Någon som vet om det går att lösa?

2. blitz

blitz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Angående problem 1 så är det inte helt omöjligt att det är pga den widgeten, testa att sätta telefonen i flight mode och sedan avaktivera det igen för att se om det är samma problem.
    Min desire tar någon minut att stänga av ibland, men inte längre. Så där kan jag inte ge dig ett vettigt svar.

3. Orio

Orio Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Iphone 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 8
    Tack för svar Blitz.

Angående problem 1 så trodde jag detta med så jag gick långa vägen in till Inställningar->Trådlöst och nätverk->Mobilt nätverk. Bockade i den men samma sak. Dessutom är det orginal widgeten om jag inte minns helt fel :/

4. slaffe

slaffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Angående problem 2 skulle jag nog säga att det är någon app som stör och förhindrar att telefonen restartas, har själv aldrig haft det problemet. Eller haft något av de problem du nämner.

Hoppas du löser dem.

5. spunken

spunken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Kanske dum fråga? men har du uppdaterat telefonen till den senaste romen? Orginalrommen alltså.
    Jag hade det där "avstängningsproblemet" när jag precis köpt telefonen, sen kom uppdateringen och då blev det en klar förbättring på den biten..

6. Orio

Orio Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Iphone 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 8
    Japps senaste uppdateringen inkörd. Kollade även nu ifall det kommit någon men det hade det inte.

Ska kolla upp det där med någon skum APP som kan orsaka detta

7. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

avstängningsproblemet är definitivt kvar med senaste firmware.

ang fråga 1, höll också på o stängde av/på 3g i början men skillnaden i batteriförbrukning är faktiskt inte speciellt stor. Låt det va på är mitt råd.

8. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Angående problem 1: Hur länge väntar du? För att widgeten blir grön innebär inte att du borde kopplas upp direkt. Det tar ofta 5-15 sekunder i alla fall för mig. Den skall ju snacka med din router osv och få en IP adress och lite annat roligt. Men man ser ju när symbolen för WiFi poppar upp.

Angående problem 2: Använder du FriendStream eller FaceBook widgets? Har läst om andra som angett dessa som bovar till avstängningsproblemet.

9. GreenDude

GreenDude Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håll inne strömknappen tills menyn poppar upp och stäng av därifrån, funkar alltid. :)

10. Elfson

Elfson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Det problemet du har med widgeten har inte jag, den har alltid fungerat för mig

11. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Att stänga av min Desire tar ungefär fyra sekunder. Ingen aning om vad som segar ner din.

12. Orio

Orio Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Iphone 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 8

Det är 3G som strular, Wifi funkar väldigt bra. Väntar ganska länge ibland med 3G, det brukar hoppa igång på 5-10 sekunder. Det förstår jag, men när ikonen inte ens dyker upp på 2-3minuter trots att det ska vara igång? Mysko..

Nej använder inte facebook/friendsteam. Men tack ändå för tipset!

@GreenDude
    Med strömknappen menar du den fysiska ovanför telefonen eller menar du någon annan?

13. Kokka

Kokka Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3g av/på, prova widgeten APNdroid, smider då på hur bra som helst för mig.