Desire: Olika batterier

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av 850-t5, 1 feb 2011.

1. 850-t5

850-t5 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

haj allihopa.

har sett på nätet (http://www.mytrendyphone.se/shop/htc-desire-batterier-67091c1.html) att dom säljer olika batterier till modellen Desire.
    om man inte är nöjd över batteritiden, törs man då köpa något av dessa batterier på länken.

jag såg att ett batteri var på 2600mhA men då måste man ha ett större bakskal oxå.
    men om man skulle testa ett 1400mhA.

hur mycke längre blir standby och batteri tiden tror ni...
    just nu på 1300mhA klarar jag mig på en dag.

2. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Som jag har förstått det när jag läst runt lite så handlar det om kvalitet.... vissa 1400mhA batterier klarar sig inte längre än original från HTC ändå. Hur man ska veta det innan vet jag inte... du får nog söka runt och se om det finns tester på just det batteriet.

3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Med batterier är det som madeli skriver kvalitén som räknas. Dåliga 2000 kan t.o.m vara sämre än original. Tror inte HTC gett oss de bästa batterierna med ganska säker att de är bättre än många noname från Kinasiter.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

4. Tobias Rydholm

Tobias Rydholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej
    Vi förutsätter att det nya batteriet håller samma kvalitet som originalet från HTC, som ger dig 24 timmars batteritid. 100 extra mAh skulle då ge dig 1,9h extra. Knappast värt det. Och om det är av något sämre kvalitet blir det ju inte kul alls.

5. moody

moody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

"Tests of batteries being sold for HTC's Nexus One, Incredible, EVO 4G, Hero, Desire and Touch Pro2/Tilt 2."

http://batteryboss.org/

6. Arias

Arias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Inte värt att köpa med så liten skillnad, jag hatade batteritiden på min Desire så jag köpte största batteriet jag kunde hitta - 3000mAh..

Utan att överdriva så har jag nu dubbla batteri längden jämfört med original batteriet.

Man får dock räkna med att mobilen blir lite tjockare, jag tycker den bara ligger skönare i handen. Men det är väldigt mycket en smaksak.

3000mAh, dubbla batteritiden för ~100kr inkl frakt från eBay kändes faktiskt värt.

7. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag har under de senaste 36 timmarna gjort ett batteritidstest på min desire (originalbatteri). Om jag har stängt av telefonens data, 3g, wifi, bluetooth etc. (ja, allt praktiskt taget) drar den ganska exakt 0,5% per timme (19%/36h) Nu ska jag dra igång 3g och se hur det förändrar batteritiden. återkommer med resultat.

Edit: Preliminära resultat visar att min telefon drar ca 1%/h med 3g aktiverat.

Last edited: 6 feb 2011
  8. FouR

FouR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har du inte rootat din telefon 850-t5 så är det första steget om man inte är nöjd med batteri-tiden :)

9. 850-t5

850-t5 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

nu är jag rätt nöjd över batteri tiden ändå.. den va riktigt illa då jag hade nyköpt den. men nu har jag över 80% vid full användningen ute i kylan.

vad ska man ha för root då? finns det någon guide hur man gör och vad som krävs?

10. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

11. Josasp

Josasp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det bästa lyftet man kan göra för batteritiden är som sagt att roota.

Personligen så är jag supernöjd med min lösning.
    Jag har 2st standardbatterier och 1st stort, sen har jag en batteriladdare till det.
    Jag växlar batteri lite allt eftersom jag känner, men jag har helt slutat ladda telefonen.

Oftast så har jag ett batteri på runt 70% när jag går hemmifrån och ett fulladdat i fickan, de är ju ganska små så det passar fint i "den lilla onödiga fickan i högrafickan" på byxorna. ;)

Då har jag ju en hel extra laddning med mig utan att telefonen blir större :)

Sen när jag har mina två standardbatterier med mig så laddar jag mitt "stora" som jag byter till när jag känner för, då går ju telefonen i minst en dag under intensiv användning, men oftast så räcker det ~2.2dagar.

De enda sakerna jag behöver komma ihåg i mitt system är att byta batteri i laddaren när det lyser blått och att köra "hibernation" på telefonen under natten.

Har även funderat på att skaffa mig fler batterier och laddare, har inget riktigt behov men det kostar ju nästan ingenting på eBay :P ~100kr för en laddare och batteri. Var i alla fall bästa köpet jag gjort för min telefon.

Speciellt användbart på jobbet när jag använder telefonen ganska intensivt. Då har jag ett batteri i luren sen när det är slut så bara byter i laddaren och sen kör jag bara vidare så. Jobbar som CNC-operatör så får pauser på ~7min ungefär var 7e minut :P blir mycket telefon surf ;)

Last edited: 15 feb 2011