Desire or S Galaxy S?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av 4070ME, 19 jul 2010.

1. 4070ME

4070ME Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Desire or S Galaxy S? Vilken skulle ni välja och varför?
    Vet ni om Galaxyn kommer uppdateras eller stanna på 2.1?

2. 4070ME

4070ME Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Batteriet är jävla dåligt på 4-5-6 timmar är helt urladdad om du kör lite hårt.
    Hade haft Galaxyn .

3. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Skulle köpt Galaxy, mestadels för att man kan installera alla appar man vill. Desire får man hela tiden rensa bort appar för att kunna testa nya. Sen så är skärmen mycket bättre, speciellt i solljus.

4. R2Droid2

R2Droid2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Med 2.2 kommer bristen på minnesutrymme för appar att vara ett bekymmer mindre.

Hur bra än Galaxy S är, kan jag bara inte med att den ser ut som en iPhone. :(

Jag håller med om att batteritiden på Desire har en del övrigt att önska. Minst sagt. Jag har autosynk och autouppdatering igång på i stort sett alla appar och widgetar och det verkligen äter batteri.

Jag gillar HTC Sense, särskilt kontaktwidgeten, den variant som täcker halva skärmen. Den skulle jag inte klara mig utan.

Last edited: 19 jul 2010
  5. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Har testat en Galaxy och blev inte speciellt imponerad, tvärtom.
    Hade läst att den var mycket snabbare och mindre laggig vid användande. Detta kan jag inte hålla med om. Den känns lite seg överlag. Börjar man swipa så hängde det dåligt med.

Känslan i telefonen är som om den var köpt på en sommarmarknad av en gniden knalle. Det var bara plast. Desiren är också plast, men känns stabilare och ger ett högre kvalitetsintryck.

Tråkigt UI. Det ser ut som iPhones. Visst det går att byta ut.

Skärmen var det enda positiva. Men inomhus ser man ytterst liten skillnad, har dock inte testat den i solljus.

Säkert en bra telefon, men så mycket tittar jag inte på film i direkt solljus att jag skulle välja den före en Desire.

6. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 307
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det främsta problemet med Desire är mängden ROM, det är på tok för snålt tilltaget och ger snabbt upphov till en stor mängd frustration så som inkommande SMS vilka faller bort så snart minnet blivit för fullt (du kan inte återskapa dessa heller).

Det är också svårt att hålla kolla på minnesförbrukningen då många appar, ex webbläsaren, använder ett och samma minne för cache, sålunda kan du ena dagen ha 20MB ledigt och andra dagen 12MB.

7. 4070ME

4070ME Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Flera negativa grejer med galaxyn jag märkt:
    Batteritiden
    Svag på att öppna böcker( tog lång tid och ofta gick inte öppna heller ,krävdes omstart)
    För ljus skärm med helnedsatt ljusstyrka. Ögonvärk efter ett par timmar med användande:)
    Baklocket kan gå snabbt sönder.