Desire på väg att balla ur totalt?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av slaffe, 16 nov 2010.

1. slaffe

slaffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör med LeeDroid 2.2F A2SD, radio *.23, HBOOT Alfa S-OFF.

Luren har börjat bete sig konstigt sista tiden, börjat låsa sig totalt x antal ggr om dagen. Har kört en rensning och lagt in ROMen på nytt. Telefonen har fungerat några dagar, sen kommer dessa låsningar igen. (testat olika ROMs)

Igår frös telefonen totalt, återställde till en tidigare fungerande backup.
    Nu idag skulle jag skicka sms - telefonen låser sig. FIck plocka ut batteriet, satte i och startade. Telefonen fastnar i bootloop, ur med batteriet, testa igen. Samma sak.

Tänkte att då är det bara köra en recovery igen efter upprepade försök att komma ur bootloopen. Ur med batteri och sedan starta luren igen, hålla in VOL - och power. Telefonen startar HBOOT läget, inget går att göra. Kan inte flytta markeringen eller välja alternativ. Ej heller starta om telefonen..

Samma visa igen med batteriet och försöker igen. Inget händer, kommer ej in i recovery menyn.. Lät telefonen ligga utan batteri en kortare stund för att testa boota luren igen, fungerade ej. Kan hålla på såhär hur länge som hellst men ni kommer tröttna på att läsa, om ni inte redan gjort.

Efter mycket om och men kom jag in i telefonen ca 20 försök? Fick då mängder med FC hit och dit. Inga widgets hade lyckats starta, men jag lyckades komma in i ROM manager och kunna återställa en tidigare fungeradnde nanobackup.

Nu till min fråga, håller telefonen på att säcka ihop? Eller är det bara sd-kortet som börjar sjunga på sista? Borde inte påverka HDBOOT om det nu var sdkortet?

Tips? Någon som upplevt samma sak?

Ska nu köra in en helt ren leedroid istället för denna backupen..

2. Tanzmane

Tanzmane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Sony Tablet Z2
    har du testat att installera romen på det interna minnet?, alltså inte på minneskortet, Kan vara minneskortet som krånglar, jag vet inte men det e värt att kolla, så installera en ny rom på det interna minnet och ta sedan ut minneskortet

3. slaffe

slaffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förstår dock inte varför jag ej kunde göra något i HBOOT, varken fastboot eller recovery eller något.. Jag får testa din teori om telefonen krånglar igen. Har kört in en ny ROM och sparat på lite apps som jag använt, om det är något av dom som bråkar..