Desire & pixel fel

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av dimaZ, 23 november 2010.

  1. dimaZ

    dimaZ Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 oktober 2009
    Inlägg:
    1.035
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    OnePlus 8 Pro
    Köpte idag en HTC Desire till min sambo.
    Jag köpte ett exemplar som dom hade använt för att visa i butiken.
    Detta pga att det var den sista de hade på lager.
    Den hade inte varit hemma hos någon kund enligt säljaren.
    Fick ganska bra rabatt på den pga några små, obetydliga repor på skärmen.

    Men när jag kom hem och började göra inställningar så jag att den fanns en
    "död pixel" på skärmen.
    Har inte varit i kontakt med butiken, de hade stängt när jag ringde.

    Vad säger HTC om detta, är det DOA, utbyte, eller hur fungerar sånt?
     
  2. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 juni 2010
    Inlägg:
    1.213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Du bör nog kontakta HTC och beskriva problemet. Jag kan bara anta att det skulle kunna gå på den tvååriga garantin - även om det rör sig om en demotelefon. Tror de löser sånt och din sambo får en ny skärm hos Anovo. Rätta mig någon om jag har fel, men så vitt jag vet har företag som Sony och Samsung 100% pixelgaranti på alla deras produkter. Så förmodligen har HTC det med, fast kanske dolt. Men som sagt, prata med HTC - de är fina problemlösare.
     
  3. dimaZ

    dimaZ Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 oktober 2009
    Inlägg:
    1.035
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    OnePlus 8 Pro
    Ringde HTC, inom 14 dagar från köpet så gäller DOA (Dead On Arrival).
    Så jag ska tillbax till butiken och få en ny enligt supporten.