Desire S eller Incredible S?

Diskussion i 'Desire S' startad av Qario, 9 okt 2011.

  1. Qario

    Qario Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ska köpa en ny mobil, har kollat lite extra på HTC Desire S och Incredible S, men kan inte bestämma mig för vilken man ska välja. Båda har i nuläget i princip samma pris. Av de recensioner jag har läst, känns det som om de är likvärdiga.
    Båda lanserades i våras om jag inte har fel. Incredible S har något större skärm och bättre kamera, medan Desire S t.ex. verkar ha bättre batteritid

    Hur ska man kunna välja mellan dessa tvillingar?
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Jag har en Desire S men har tyvärr inte testat Incredible.

    Till Desire S nackdel kan jag säga att den har sämre mottagning än någon annan telefon jag haft,vi är en 5-6 st på jobbet som har Desire och alla har samma uppfattning. Vi missar en hel del samtal pga detta vilket är irriterande,speciellt om det är ett samtal man väntar på och inte vill missa.

    I övrigt är det en grymt bra telefon,bra kvalitetskänsla,bra tyngd,bra batteritid,bra samtalskvalitet och ljud. Synd baara att den inte är 100 %-ig på det viktigaste,mottagningen.
     
  3. Qario

    Qario Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack så mycket för insikten :)
    Det känns som att varje telefon man kollar upp har någon typ av fel :ehm:
    Men jag antar att det är något man bara får acceptera.
     
  4. Andreas.a

    Andreas.a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag stod inför samma dilemma som dig och valde Desire S. Enbart pga det fula bakstycket på Incredible.
     
  5. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Valde även jag mellan Incredible S och Desire S för ett par månader sen. Stor skärm, bättre kamera men plastig och halvful vs lite mindre skärm, aningen sämre kamera men en design och byggkvalitet som princip endast motsvaras av Apple (subjektiva åsikter såklart).

    Jag hamnade till slut på en Desire S, och är helnöjd. Har inte alls märkt av att täckningen är så usel som Fredriks säger, kanske bara är kass täckning med er operatör i det området?
     
  6. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Jag har redan lyckats lämna tillbaka incredible s efter drygt 5 veckor. Köp inte den! Den är i det stora hela behäftad med fabrikationsfel. Läs gärna genom en tråd som handlar om "dålig ljudkvalitet i samtal...." Jag köpte mobilen i augusti, efter en månad upptäckte jag felet. Var tvungen att lämna in den på anovo två gånger. Idag fick jag min enhet utbytt....och den nya visade sig ha samma fel. I så fall kunde jag häva köpet! Men jag var jättelycklig. Andra folk har haft det ännu svårare. HTC i sig tillhandahåller inte den bästa kundservice. De försöker oftast svepa bort kunderna, även ljuger. KÖP INTE INCREDIBLE S! Mobilen är visst grym, problemet är att det inte går att prata i den!
     
  7. Einherjar

    Einherjar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Just den tråden "dålig ljudkvalitet i samtal...." var det som gjorde att jag valde DS.
     
  8. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Nu pratar jag så oerhört lite i telefon att detta med mottagningen inte är något problem för mig men visst har den sina brister, dock så är den ngt bättre än min Legend på den biten. Tror att det är metall unibodyskalet som gör att dessa mobiler är lite dåliga på detta.

    Bortsett från mobilsignalen samt att man tappar en hel del wifisignal om man håller för ovandelen av luren så tycker jag att DS är en mycket lyckad lur, kvalitetskänslan är unik i Androidvärlden & den är rapp med fina specar som räcker till allt man kan önska. Är även mycket nöjd med standbytiden!

    Finns alltid nackdelar med alla modeller, man får ha överseende & prioritera det man tycker är viktigt.
     
    kochan10 gillar detta.
  9. Qario

    Qario Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Då är man en stolt ägare ev en Desire S :D
    Tack så mycket för tipsen, nu väntar jag bara på mitt nya simkort, sen ska det pillas :P
     
  10. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Desire S här. Aldrig haft problem med dålig mottagning. Och jag är rätt kräsen.
     
  11. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Jag jämför framförallt mot min Motorola Defy och jag jämför på samma ställen.

    Har kört med min Motorola i ca 2 veckor nu och har inte fått ett enda sms med missat samtal. Under samma tid med Desire har jag kanske 5-15 sms med missade samtal.

    Det är inget JÄTTE problem men det är tillräckligt för att det ska vara störande.
     
  12. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det är ingen tvekan om att dess mottagning är sådär men allt är relativt. Min Legend var ännu sämre, min Hero var bättre & alla mina äldre lurar har varit klart bättre på detta än mina tre androider.
     
  13. Einherjar

    Einherjar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vad menar du 'ingen tvekan'? Jag har inte haft annat än jättebra mottagning på min DS.
     
  14. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Bla har det diskuterats i denna tråd tidigare.

    Sen är det ju ofta så att mottagningen inte är riktigt som staplarna visar,den kan ju visa både bra och dåligt fast det inte är något av det och självklart beror ju mottagningen på området man rör sig i. Desire S är sämre på mottagninge än andra telefoner,det finns säkert telefoner som är ännu sämre men det gör det ju inte ok på denna.

    Vi är som jag sagt tidigare flera med Desire S på jobbet som reagerat på att det överlag är sämre mottagning på denna mot andra telefoner.

    Men det är ju jättebra att du inte upplevt det problemet för det är
    en grymt bra telefon i övrigt
     
  15. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ok. Jag kan ju bara gå efter min egen upplevelse & det är med erfarenhet av min DS samt ett antal som köpts in till jobbet, detta samt foruminlägg jag läst om problemet är vad jag grundar min uppfattning på.

    Som jag skrev så är allt relativt, jag är supernöjd med min DS men skulle ljuga om jag sa att den hade god mottagning, min Legend var dock ännu sämre medan min hero var bättre.

    Är ju dock positivt om du har jättebra mottagning på din, då finns det tydligen undantag :)