Desire S, två problem...

Diskussion i 'Desire S' startad av dsa1979, 19 maj 2011.

1. dsa1979

dsa1979 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har nu haft min Desire S i 8 dagar och är mycket nöjd förutom vad det gäller två saker.

1)

Det går inte att skicka E-post med den. Jag har haft fler mobiler än jag har fingarar och tår och det har inte varit några problem med de tidigare. Hur jag än gör så står det att e-postadressen är ogiltig. Detta trots att jag svarar på ett e-mail. Mycket irriterande. Jag har kontrollerar inställningarna tio gånger.

2) Jag får inte HTC sync att fungera. Jag kan helt inte överföra bilder till eller från datorn. I HTC sync står det att 0.0 bytes att synka. Hur tusan får jag bilderna från mobilen in i datorn och vice versa. Har kollat under hjälp men blir inte klokare.

Dessa två problem gör att jag överväger att inte köpa HTC igen. HTC sync är det absolut sämsta synk-programmet jag har sett någonsin. :mad:

Mvh

Daniel

2. gorgias

gorgias Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ang. mailen måste det ju vara nån inställning. Det kan du ju inte lasta HTC för.

När det gäller dataöverföring så välj bara att ansluta som lagringsenhet så funkar det ju att kopiera vad som helst mellan dator telefon. Skit i synkprogrammet.

Vad har du för teleoperatör? Är du säker på att du har rätt smtp-server?

3. dsa1979

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo jag kan lasta HTC för problemet med E-post då jag haft samma inställningar i flera flera år. Jag har haft samma E-post-adress i över 10 år.

Användarnamn
    Lösenord
    smtp.bredband.net
    Port 25

Det har fungerat på flertalet Sony Ericsson mobiler. Desstutom har två arbetskollegor till mig HTC Desire HD samt Desire Z och de har samma strul.

När vi ska konfigurera utgående E-post så står det.

Varning!

Din server svarar inte.

Angående lagringsenhet så får jag inte det att fungera heller. Det står att enheten inte går att hitta.

4. Zinken

Zinken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Jag hade samma problem med min mail. Tydligen port 25 för utgående mail som inte fungerar, minns inte varför. Fick köra med port 587 istället. Googla så hittar du säkert lösningen.

5. dsa1979

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har tele2 och på deras hemsida står det något om port 587. Men när jag skriver in det så kommer nästa meddelande upp: Ogiltigt användarnamn/lösenord.

Helt otroligt att en gammal Sony Ericsson C702 är enklare att skicka e-post med än en smartphone...

6. gorgias

gorgias Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

mail.tele2.se och port 587 ska det vara. Tänk på att du måste regga ett mailkonto hos tele2 och fylla i namn och lösen från detta. De har stängt ner anonym användning av sin smtp. Det var just det jag misstänkte var ditt problem.

7. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Att din epost inte fungerar beror på att många operatörer blockerar trafik över port 25
    om du inte befinner dig i operatörens egna nät, något du inte gör när du kopplar upp dig
    med 3G på mobilen.

Istället är du hänvisad till att använda portar som 465 och 587. I vissa fall måste
    du även skicka trafiken via SSL samt authents med dina användaruppgifter.

Så att belasta HTC för att du inte kan konfigurera upp din epost är rätt fel, men
    vi hoppas att du kan få ordning på det genom denna nya fakta.

Kontrollera med din operatör för epost, dvs bredbandsbolaget vad du skall ha för uppgifter
    ör att kunna ansluta mot deras epost-servrar och få skicka genom deras smtp från
    främmande nät.

När det gäller htc sync så håller jag med dig, det är riktigt kasst. Men det är
    därför man inte heller använder sig av det. Du skall enkelt bara koppla din mobil
    med medföljande usb-kabel och sedan följa instruktionerna på mobilen att du vill
    använda din mobil som diskenhet. Då kommer den att dyka upp som en enhet
    och sedan kopierar du bilder ect som på en vanlig hårddisk.

Last edited: 23 maj 2011
  8. Aegd

Aegd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Kolla också så att lösenordet på din mail inte innehåller å, ä, ö eller andra konstiga tecken. HTC telefoner stödjer inte svenska språket fullt ut, av någon mystisk anledning.

9. Marianne

Marianne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Jag har alltid använt port 2525 för utgående mail. Operatör Tre.