Desire S, värd att köpa??

Diskussion i 'Desire S' startad av Emptydroid, 21 apr 2011.

1. Emptydroid

Emptydroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Hej!
    Ni som redan har en Htc Desire S, vad tycker ni om denna telefonen?? Lite sugen på den och jag undrar om det är värt pengarna?

Så dela gärna med er av era omdömen av denna telefon:).

2. soeder

soeder Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag tycker den är grym, enorm kvalité. Har använt den i lite drygt två veckor nu och har inte något negativt att komma med än.

3. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Jag hade en Legend när den var ny och hade enorma blåtandsproblem. Framförallt var det räckvidden som var dålig och jag tror det beror på telefonens chassi. Det räckte med att vrida på huvudet när man hade ett headsetet på örat och telefonen i fickan så började det brusa, hur upplever du det på denna ( om du ens använder bt vill säga)

Sent from tapatalk

4. soeder

soeder Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag använder tyvärr inte blåtand, så jag kan inte ge något vettigt svar på den frågan. Skulle däremot vara intressant att testa detta, hur göra det?

5. DeLorean75

DeLorean75 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Haft min i två veckor. Är nöjd. Ska vara ärlig och säga, ätt jag först fick ett måndagsexemplar, men bytte hos NetOnNet utan det minsta tjafs. Både frugan och jag har Desire S. Vi tycker båda, den är snabb och stabil. Pigg är viktigt. Jag är född helt utan tålamod. Inte så bra kamera som min gamla Nokia N86. Det går mycket fortare ätt skriva på en knapptelefon. Men-men, man vänjer sig. :-)

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk

6. marulk

marulk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    (på vilket sätt var det måndagsex? . nyfiken, för jag fick också det)

7. DeLorean75

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Den crashade hela tiden och hade en död pixel. Installerade om telefonen fyra ggr innan jag till slut gav upp. Sista gången installerade jag inget från Market. Rörde knappt telefonen. Bytte som sagt telefonen, och nu har jag inga problem.

8. Zinken

Zinken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Jag kör med ett Jabra BT3030 som jag kopplar mina lurar till - vid vanlig användning har jag inte märkt några problem alls. Brukar ha mobilen i fickan när jag cyklar och Jabran sitter typ i kragen - minst lika bra ljud som tidigare mobiler.

Överlag kan jag inte annat än rekommendera telefonen. Om den är värd att köpa beror helt på vad man är ute efter, tycker själv att den är rätt dyr sett till prestandan man får men för min del vägs det upp av formfaktor och byggkvalitet etc.

9. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Problemet jag hade med min Legend var att när jag hade telefonen i fickan
    och ett headset på örat,då räckte det med att vrida på huvudet för att det
    skulle börja brusa i headsetet.

10. e2zippo

e2zippo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har haft min ett par veckor nu och tycker den är riktigt snabb, dock har jag problem med att mottagningen dör totalt om jag håller telefonen "fel". Samt att den crashar ganska ofta.
    Funderar på att skicka in den, men det är ju så drygt!

11. DeLorean75

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har haft min sedan den kom ut. Nu börjar glaset släppa pyttelite uppe i hörnet till höger. Blir det värre, får jag väl skicka in den :- ( Har aldrig tappat den, har inte en enda repa. Lite besviken.

Uppdatering: Problemet är borta. Gjorde inget. Kanske var passformen, som kom på plats. Har en varm arbetsmiljö (gjuteri). Har varken problem hemma eller på jobbet. Värmen kanske påverkade telefonen. Har inget bra svar.

Last edited: 25 maj 2011
  12. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Var helt inställd på S länge men blev helt bedårad av plastiga samsung gs2 när jag fick fick möjlighet att surfa på den, den bästa skärm jag upplevt & mycket smooth lur i allt. Plattheten gör att den inte tar så mkt större plats i fickan också.

Trots att jag alltid sagt att jag aldrig kommer att köpa ett sånt monster så var jag helt inställd på den tills häromdagen, fick chans att surfa på den samtidigt med en S.

Klart den är snabbare, skärmen är bättre men där tar det slut. Jag sansade mig & funderade på vad jag som aldrig spelar ska ha detta monster till. Dessutom så gillar jag Sense samt hatar att behöva koppla in luren till datorn. Samsung har ju inte ota utan för att uppdatera så måste man koppla in till datorn samt använda ett hatat program.

Ok, det kanske jag kunnat leva med, var nog mer formfaktorn & förnuftet som fick styra samt att skillnaden i surfning inte var så stor som jag trodde. Vill inte skylta så mkt, S är diskret & lämplig storlek på.

Hämtar den på fredag :)

Edit: När jag testade dem mot varandra så upplevde jag S respons på touch på skärmen märkbart bättre än på sgs2, fler missar på den senare & det var en klar skillnad under den timme jag körde dem mot varandra...

Last edited: 25 maj 2011
    Anneli1 gillar detta.
  13. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja då har jag haft den en dag & jag är mkt positiv! Fullständigt underbar & alldeles perfekt för mig.

Återkommer med mer när jag kört den lite längre.

14. Hannuse

Hannuse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Jag har haft min en månad nu.
    Valde den för att jag giller Sense, jag tycker att HTC lyckats med någonting som fungerar "out of the box", ett gränssnitt som passar mig, och är anpassat för Sverige från början.
    Kör dock Touch Down för mailen mot exchange, men i övrigt behöver jag inga appar för funktionen.
    Hade en HTC Hero tidigare och även en Galaxy S (ej den nya 2:an), och med Samsungen fick jag alltid problem med seg hantering av exchangemailen efter några veckors användande.
    Men Heron fungerade från dag 1, så jag har gott förtroende för HTC:s lurar.
    Den känns dessutom lika rejal som Heron när man håller i den, och jag gillar det något mindre formatet.
    Använder ett Plantronics headset, och det går bra.
    Gillar dessutom den snabba starten, den är ju igång på några sekunder på morgonen, vilket tyvärr avslöjar att jag faktiskt stänger av den på natten :)

Valde faktiskt mellan Desire S, Samsung GS2 och Motorola Defy.
    Motorolan vinner på sin stryktålighet, så vi får väl se om jag gjorde rätt val, men Sense och mina erfarenheter av HTC vägde över för Desire S.
    Tidigare Samsungmodellen var en dyrköpt besvikelse för mig, så jag vågade inte chansa på den, men den kan ju vara bra, det har jag faktiskt ingen aning om, dock lite för stor i formatet tycker jag.

Skulle jag få önska någonting så är det det reptåliga gorrillaglaset, som båden Defy och GS2 har, varför är det inte standard på alla mobiler ???
    Tror inte att det skulle kosta mer än de dyra skärmskydden som säljs.

M.V.H
    /Tobias

Last edited: 1 jun 2011
  15. Stuntman88

Stuntman88 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ang. glaset: http://www.corninggorillaglass.com/featured-products

16. calle_d

calle_d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Känns som om jag har gjort rätt val.

Min Desire S är på väg hem vilken dag som helst :-)

17. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag är lyrisk över min, helt underbar!

18. Enarmad

Enarmad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7
    En fråga till er som har denna fina lur...
    Jag har ännu inte haft möjligheten att känna på den irl, och har inte hittat info nånstans om detta:

Finns det olika inställningar för tangentbordet även i 2.3? Dvs kan man ha "vanlig" telefonknappsats och Compact qwerty? Eller finns det bara vanlig qwerty?
    Detta är viktigt för mig...för jag körde vanlig telefonknappsats från början i min Legend, men efter att den blev uppdaterad till 2.2 så byttes utseendet på det..till det sämre tyckte jag. Så då testade jag Compact qwerty och nu är jag helsåld på det!
    Vanlig qwerty gillar jag inte, för jag har för stor tumme....ser inte var jag trycker! Och eftersom jag bara har en hand att göra allt med så är det viktigt för mig att kunna ha en smidigt enhands-tangentbord. :)
    Tacksam för svar!!

19. A_Galaxy

A_Galaxy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Har nu beställt en, fanns ju klart snabbare lurar att välja på men storleken avgjorde. Så snart kan jag pensionera min gamla rootade spica :)

20. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det finns querty, kompakt qwerty & telefonknappsats.

Enarmad gillar detta.