Desire som hänger sig i 2G läge!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Blåsfisken, 13 sept 2011.

1. Blåsfisken

Blåsfisken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej på er!

Min Desire har fått för sig att börja hänga sig (totalt oresponsiv till knapptryckningar eller swipe) så fort telefonen är i 2G läge.
    Det verkar vara så att så fort telefonen skall använda sig av mobil-data i 2G läge så fryser den totalt. Detta sker inte omedelbert, utan kan ta någon minut. Men det är dock ofelbart och händer alltid.
    Ställer jag om telefonen i WCDMA only läge så kan jag ha telefonen igång i dygn utan att den ger upp.
    Jag har provat att rensa telefonen (kört wipe på alla typer av cache och minneskort), så den beter sig så här helt utan 3e parts appar.

Tilläggas bör att jag nyligen har rootat och S-offat, samt lagt på en custom rom. Telefonen betedde sig inte så här när den var stock.

Någon som har en aning om vad det kan bero på eller vad som kan göras?

// Blåsfisken

2. jejja80

jejja80 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Min hade exakt samma fel så jag återställde den och skickade in på service. Tydligen så finns det rätt många som har detta problem. Går på garantin. Tror de byter moderkortet i telefonen.

Min började dumma sig när jag bytte SD-kort. Dock så fortsatte den dumma sig när jag stoppade i det gamla sd-kortet igen.

Min var också rootad och s-off. Fast problem var kvar även efter att jag återställt telefonen med senaste gingerbread RUU:n

Blåsfisken gillar detta.
  3. Blåsfisken

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade du uppdaterat radion när du började uppleva problemet?

4. jejja80

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ja, jag testade ALLT man kan tänka sig.

Radio
    RIL
    Olika Rom
    Olika sd-kort
    Unroot
    Inga extra appar (Utom de som hängde med Romen)
    Olika Recoverys
    Olika Hboot tables
    Med eller utan a2sd
    Med eller utan Data++ Romar (Tex InsertCoin)

Inget funkade. Det enda sättet att få telefonen att fungera var att välja endast 3g så att den aldrig hoppade över till 2g (gsm).

Så jag tröttnade och skickade in den. Den har dock inte kommit tillbaka ännu från Anovo...

5. Blåsfisken

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ledsen, jag var lite otydlig i frågan...
    Hade du uppdaterat radion innan problemet uppstod, eller var du på stockmjukvaran till radion när problemet kom till världen?

Jag funderar nämnligen på att testa med att nedgradera radiomjukvaran och testa, men det kanske du redan hade provat?

6. jejja80

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jo jag hade uppdaterat radion innan problemet uppstod. Dock gjorde jag inte det i samband med att problemet uppstod utan första ggr jag ändrade radio var ca 6-9mån innan jag fick problem.