Desire startar om sig när bluetooth headset kopplas ifrån

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av grenadecx, 18 aug 2010.

1. grenadecx

grenadecx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja!

Jag kör med ett billigt Nokia bluetooth headset, har inte riktigt någon vidare koll på modellen. Ofta, men inte alltid, efter jag haft detta använt och stänger av det så startas telefonen om! Den startar dock inte om helt, för den börjar vid "quietly brilliant" texten.

Är det någon annan som upplevt samma problem? Börja tröttna ordentligt på det :ehm:

2. tattis

tattis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Äntligen någon med samma fel! :sealed:

Händer mig också när jag ansluter till min bilstereo med BT, då står det "Bluetoothhörlurarna är inkopplade" sedan dröjer det någon sekund så står det "Bluetoothhörlurarna är INTE ikopplade" och jag får sedan inte ut ngt ljud i stereon...

Om man sedan försöker koppla från/ansluta igen till stereon så startar telefonen om sig själv! WTF.

Jag ska testa att göra en återställning av telefonen, och om det inte hjälper måste den in på lagning för ngt står inte rätt till :)

3. grenadecx

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har inget intresse av att köra en återställning, då jag gjorde det efter 2.2 uppdateringen. Men berätta gärna hur det går!

Har även haft problem att när telefonen är ikopplad till usb för laddning, där den sen blir för varm och man gör något så startas den om, vet inte om detta är relevant för detta fallet.

Kanske dags att lämna in den på lagning? :/

4. tattis

tattis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har antagligen löst mitt problem nu. ;)

Rensade cache-ade filer (i Spotify) och synkade om, vilket inte hjälpte.
    Resetade telefonen, vilket inte hjälpte.
    Formaterade mitt SD-kort, vilket inte hjälpte.
    Installerade om Spotify, synkade om mina listor, vilket inte hjälpte.
    Resetade min stereo, vilket inte heller hjälpte.

..Sedan testade jag att välja bort "Vill du göra telefonboken tillgänglig för stereon" (eller vad det nu står) när jag parade min stereo med telefonen och det FUNGERADE!! :D (dock gjorde jag det när telefonen var ny och då fungerade det någon vecka. Därav att jag inte redan testat detta!)

5. grenadecx

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om detta funkar så e det ju nice :D

Vart hittar man denna inställning? :o

Eller är detta bara en inställning när man parar telefonen med en stereo och inte bluetooth headset?

6. tattis

tattis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får upp frågan när jag parat ihop enheterna. (direkt efter att man slagit in 'bluetooth koden')
    Bocka för

Always (X)

Och tryck på att du inte vill ha med telefonboken.

7. grenadecx

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hepp, detta löser inte mitt problem då, då jag ej får någon sådan fråga, hittar heller inte någon sådan inställning efter jag parat ihop enheterna.

Antar att det är rätt logiskt, då jag endast kör ett vanligt bluetooth headset kopplat :P

Får väl blir att lämna in mobilen, vad tråkigt :cry: