Desire startar upp i fastboot

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av kmadh, 6 jun 2011.

1. kmadh

kmadh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej!

Jag har strulat till det lite här.
    Min desire startar upp i Fastboot. Har inga filer tillgängliga för att flasha ny ROM/HBOOT el något.

Just nu är den S-OFF med en Bravo HBOOT. Finns inga NANDS att komma åt över huvud taget, eftersom jag antagligen inatt efter en sömntablett och att jag inte kunde sova så satt jag och pillade. Och ja, jag är riktigt jävla DUM.

Körde Alpharevs recovery, S-OFF, nu har jag inte ens en rom på mobilen. Eftersom jag fick någon briljant idé när jag egentligen skulle gräva ner huvudet i kudden. Jag kan inte lösa problemet. Jag skulle behöva mounta SD kortet i recovery, så jag kan lägga in en ny stock rom.

Är det någon som har erfarenhet av detta? Just nu finns alltså INGENTING på mobilen. Inte ens en rom. Jag har flertalet backups på datorn, men hjälper inte när jag inte förstår hur jag ska mounta SD-kortet.

Har installerat ADB drivers osv osv. Läst diverse guider där dom snackar om terminal, är det en terminal från Windows som kommunicerar med enheten i recovery?

Snälla, jag ber på mina sargade knän efter hjälp. Tyvärr gav jag mig in i någonting jag inte hade så mycket vetskap om (pinsamt), får skylla på sömnpillrerna som gör en riktigt seg i hjärnan men inte hjälper dig att sova.

Nåväl, någonting ni behöver veta eller något jag inte skrivit med som borde vara med. Snälla, skriv det ni behöver veta. Jag gör allt!

MVH en riktigt sne kmadh.

2. Ripleyonline

Ripleyonline Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

har du tillgång till recoverymenyn så finns väl "-mounts and storage" och "-mount USB storage"

Men det är ju bara om du har tillgång till recoverymenyn

3. jenordfoto

jenordfoto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Finns ju något som heter storage i Fastboot, kan man inte mounta sd kortet därifrån? Men jag förstår inte, kommer du inte åt recoveryn eller har du inte ens någon? Bara att flasha in amon-ra om inte annat.

4. kmadh

kmadh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jo. Har tillgång till Recovery. Återställde från Alpharev till orginal igår natt. Men när jag trycker på mount USB Storage, kommer jag in på en ny sida: Då står det Unmount. Är jag kvar i den menyn händer inget, trycker jag på Unmount händer inget...
    Så jag kan inte komma åt minneskortet :(

5. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Du måste plugga in sladden till datorn med.

6. dek

dek Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

:D

Prova att koppla sd-kortet till datorn genom att sätta det i din SD-Adapter. Funkar det är det ju bara att lägga över valfri rom.

//dek

7. m1cha

m1cha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Det kan ta en liten stund innan man ser luren på datorn! Ibland har det hänt att jag inte får upp luren alls, då har jag kört "Unmount" och sedan "mount USB Storage" igen.

Så vänta en stund i detta läget :)

8. kmadh

kmadh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu tog jag nästan lite illa upp DH. :(
    Jag må ha strulat till det, men så dum är inte ens jag ;)

m1cha: Ok, kanske är för greedy. Jag är väl en person som vill ha det gjort direkt på några sekunder. Tack!

Dek: Har inte SD-Adapter. Får väl sticka iväg och köpa en, kan vara smidigt att ha hemma eftersom jag är kalasbra på att göra konstiga saker med mobilen.

Tack alla för ni bidragit med en stor del hjälp. Detta skall ske när jag slutar jobbet 20.00. Så om ni inte har ALLT för mycket att göra vid datorn på kvällen, så kan ni väl blicka in 21-22.00, kan ju vara så att jag även då är lite vilsen.
    Men nu har jag rätt bra koll, så det ska väl lösa sig.

Tack alla! <3

9. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Pröva att avinstallera allt med Unrevoked ifall du har kvar det.

Installera HTC Sync igen (då du behöver drivrutiner igen), samt att kör en formatering i Windows med ett program som heter "guiformat". Ifall du kommer åt så att Fastboot säger att mobilen är kopplad emot datorn, så kan du återställa den med en officel RUU fil.

Om du lyckas med det så kan du bara roota om mobilen och helt enkelt köra om en "börja om från början" metod.

10. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS

Man kan inte vara nog nogrann ;)

11. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Så problemet är alltså att du vill flasha ett rom, men inte har någon på mobilen?
    Inte behöver du köpa en SD-adapter för att överföra en fil. Gör det med adb, du hade ju ändå installerat det.
    öppna cmd och mappen som tar dig till android-tools eller vad mappen nu heter.(Jag har det inte installerat just nu)
    skriv "cd" och dra in mappen, då kopieras filvägen dit. Tryck enter. Nu ska du kunna komma åt adb. (För att se att du gjort rätt, ha telefonen ikopplad och skriv "adb devices" i cmd, då ska ett nummer komma upp)

När du har gjort det, letar du upp rom-zippen som du har på datorn.
    "adb push", dra in filen i cmd-rutan, på samma sätt som du drog in mappen, skriv in där du vill lägga den på sdkortet "/sdcard/" och tryck enter. Vänta några minuter, starta sedan om mobilen och flasha från recovery som vanligt!

TL;DR.
    adb push "rom-filens namn och plats" /sdcard/

Något jävla luddig förklaring. Förlåt, jag är lite groggy idag jag med.

12. kmadh

kmadh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Inso: Du förklarade precis det bättre än någon annan :D Läste trådar men fick ändå inte rätsida på skiten.
    Jag wipade allt och helt plötsligt kunde jag mounta. Flashade och nu kör jag Alpharev Recovery, Hboot CM7 0.93.1000, RcMix 2.1/3.0 A2SD CM7 rom.

Startade upp kalas. Körde MCT script för Dalvik på SD. Startar om mobilen. Nu stannar den på bootscreen... Könstigt.

13. kmadh

kmadh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Haha. Fått igång frugan nu. Allt går som på en räls. Förutom när jag för över diverse saker från datorn till mobilen. Dator>Mobil 1,1 mb per sekund. Då jag har ett klass 6 kort är det rätt långsamt. Någon som har någon kunskap om detta?

14. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Det är ett känt problem med Linuxkernel 2.6.37 (tror jag att det var). Du kan antingen vänta på att Cyanogenmod löser det, flasha en kernel med versionsnummer 2.6.35 eller googla runt för en annan lösning.

Själv väntar jag. Det är inte så ofta jag för över filer ändå.