Desire tar inte upp ljud från headset

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av DocentDAMP, 20 nov 2010.

1. DocentDAMP

DocentDAMP Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag använder headset (med sladd) med min HTC Desire så fungerar inte mikrofonen. Inga knappar för att svara, byta låt etc fungerar heller. Däremot är det ljud i lurarna. Jag har provat med det medföljande headsettet och några andra.

Jag har också noterat att även om man ansluter ett par vanliga hörlurar så visar telefonen ikonen för headset med mikrofon, istället för ikonen för hörlurar utan mic.

2. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Känns som att det är kortis i din kontakt på desiren (om jag får gissa helt fritt) prova att ta en ficklampa och lys ner i det lilla hålet så kanske du ser något som sitter fel? annarsså har jag ingen direkt idé.

3. zithen

zithen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Haha, ja det hade nog varit lättare om man byggde HTC-telefoner. :)

Skämt åsido, jag och en kompis köpte en varsin desire och det visade sig att hans medföljande headset bara spelade upp ljud på höger hörlur på min telefon medans mitt eget headset fungerade utan hinder OCH mitt headset's mic fungerade inte på hans telefon. Lustiga saker...

Lämna in vetja

4. Yuso

Yuso Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Har du provat att starta om telefonen?
    Jag hade samma problem som dig, och efter omstart fungerade allt.

Lycka till.

5. DocentDAMP

DocentDAMP Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för alla svar!

Jag har testat omstart samt "factory reset" men felet kvarstår. Det lutar nog åt att det är fel på kontakten, men jag kunde inte se något konstigt genom att kika in i hålet.

Jag får nog lämna in den igen. Den har redan varit inne ett par vändor (och månader) pga automatiska omstarter. Man blir matt...